Developer
& Producent : Smilebit / SEGA Platforma : SEGA Dreamcast Ilość bloków dla VMU : 27 Gra Obsługuje : Pad, VMU, Vibration Pack, Modem, Klawiatura, VGA,
Myszka Liczba graczy : 1 (do 4 w Online Multiplayer) Liczba GD-Rom : 1
SPIS TREŚCI : 1) WSTĘP 2) Podstawy 3) Jak grać? 3.1) OPIS FUNKCJI PADA 3.2) Ekran podczas walki (funkcje) 3.3) Kontrola Keyboard'a 3.4) Ustawienia AI 3.5) Generałowie 3.6) Obiekty(budynki) 3.7) Surowce i ich wydobycie. 3.8) Czary wspomagające 3.9) Zanim rozpoczniesz walkę (ekran wyboru generałów) 4) POSTACIE 5) Tryby gry (MODES) 5.1) Tutorial Mode 5.2) Adventure Mode 5.3) Mission Mode 5.4) Network Mode 5.5) Record Mode 6) STRATEGIA GRY 6.1) Generalna strategia w ataku 6.2) Adventure Mode (OPIS) 6.3) Mission Mode (OPIS) 7) Lista jednostek i obiektów (nazwa i opis) 8) Lista czarów i opis 8.1) Czary ofensywne 8.2) Czary defensywne 8.3) Czary inne 8.4) Czary specjalne 9) Sekrety 10) Tipsy
1) WSTĘP
To mój pierwszy poradnik i mam nadzieje że wam pomorze. Sprawa z nim była o
tyle trudna, że Hundred Swords jest po japońsku. Wspomagałem się wersją z PC (a importy to moja specjalność). Gra jak wiecie jest RTS'em więc poniekąd każdy zna jej zasady. Szkoda, że europejczycy nie dostali anglojęzycznej wersji tej gry z dostępnym
dla nas trybem multiplayer, no ale cóż – tak bywa. Jeśli macie jakieś pytania to walcie na mój e-mail.
2) Podstawy
HP - Życie SP - punkty czarów potrzebne na ich wykonanie,przybywają wraz z czasem gry Dragon Blood (takie niby jajka) - surowiec Dragon Bones (takie chmurki) - surowiec AI - rozkazy
3) Jak grać?
W tym poradniku
znajdziecie opis wszystkich funkcji w grze.
System jest bardzo prosty jak w każdej strategi, poczytajcie o tym poniżej.
W zależności od misji mamy tu do czynienia z RTS z elementami RPG, więc każdy
w choć w małym stopniu na pewno zna zasady tego gatunku.
3.1) OPIS FUNKCJI PADA
L/R : obraca kamerę o 45
stopni w lewo lub prawo
L+R razem : mapa z lotu ptaka
A: Komenda / Wejście do menu / Trzymając A wybieramy flagi 1-9, do
wytyczenia drogi jednostką
Y : Zmiana na następnego generała
B : Przerwanie akcji/powrót
X : Wybór jednostek / Wybór Obiektu
A+B+X+Y+START : Reset gry
START : Pauza i tu mamy Cel zwycięstwa, Porady, Powtórzenie misji i Koniec
gry.
Naciśniecie A na Generale włącza Action menu i tu mamy :
- Atak - Stop - Buduj / Naprawiaj budynki - AI / Rozkazy - Osłony (czyli użycie czaru) - Leczenie (tylko jednostki Gran!) - Zniszczenie jednostki
Naciśniecie A na jednostkach kiedy generał jest nie wybrany,powoduje przywołanie
podobnego menu i tu mamy :
- Atak - Powrót do generała - Stop - Zniszczenie jednostki
Naciśniecie X na jednostce kiedy generał jest nie wybrany, pokazuje nam info
o jednostkach i ich obiektach.
3.2) Ekran podczas walki
(funkcje)
- Na dole z lewej strony
poziom doświadczenia generała, ilość HP (życie), SP (magia), ilość
jednostek i ich HP, bieżące ustawienia AI. - Na górze mamy surowce najpierw Dragon Bone potem Dragon Blood - Z prawej strony mamy swoich generałów - Generał pulsuje jeśli jest w ruchu, Czerwony jest wtedy gdy atakuje bądź
jest atakowany i kolor niebieski jeśli jest w trakcie budowy. - Na dole z prawej strony mamy mapę i cel misji.
3.3) Kontrola Keyboard'a
Klawiatura jest użyteczna
i bardzo przydatna podczas gry lub do walki w trybie Multiplayer .
3.4) Ustawienia AI
Ustawienia AI decydują
jak będziemy atakować. Są zależne od trybu np. w Adventure Mode mamy ich
więcej w zależności jak rośnie nam parametr KING. W Mission Mode mamy
zawsze po cztery AI na generała. Są bardzo przydatne!
Oto one: - Standard (Niebieska trąbka): idź za generałem (zawsze na starcie) - Hunt (Czerwona trąbka): Pościg za wrogimi jednostkami,które np. się
wycofują - Defend (Tarcza): Zwiększ obronę, jednostki nie atakują - Lead (Białe ludziki): Chroń generała - Berserk (Dwa miecze): Siła +20% ale zmniejszenie trochę szybkości i
obrony - Defend Area (Flaga): Utrzymuj tą pozycję - Heal (Strzała w sercu): Lecz sojuszników (Tylko Gran) - Surround (Diament): przełamanie obrony wrogów i ich otoczenie - Run (Biegacz): Zwiększa szybkość,ale zmniejsza siłę o %10 - Skirmish (Kurczak): Jednostki uciekają jeśli nie mają szans lub atakują
od tyłu jeśli pozwala na to sytuacja
3.5) Generałowie
Generałowie są naszymi głównodowodzącymi
i to oni rządzą jednostkami wspierają je magią, wydają rozkazy AI. Niektórzy
z nich mają specjalne właściwości jak np. Davidov (facet z fają) z Mascar
jest niewidzialny. Tylko oni potrafią budować,naprawiać,wskrzeszać
jednostki więc dbajcie o nich. Każdy z nich ma inną max. liczbę jednostek. Możesz także
zdecydować się kierować samymi jednostkami klikając w ikonkę
"G". Ich twarze znajdują się w prawym rogu. Maksymalnie możesz kierować 8 generałami. W przypadku śmierci możesz ich
ożywić wybierając ich twarz z HALI.
3.6) Obiekty
(budynki)
Mamy do wyboru cztery typy
obiektów : Hale,Kopalnie,Rafinerie i Faktorie. - Jeśli chcesz wybudować jakiś obiekt wybierz opcje budowy (chatka) i
kliknij w miejsce gdzie chcesz wznieść budynek. Za chwilę budynek będzie
gotów. - To samo ma się kopalni i rafinerii. Wybierz młotek. - Do naprawy wybierz opcję Repair (młotek) i zaznacz obiekt do naprawy. - Jeśli chcesz zniszczyć nie użyteczne budynki wybierz opcję Destroy. - Kiedy wybierzesz budowę na dole masz widoczny pasek postępującej budowy. - Więcej generałów budujących tą samą faktorie powoduje zwiększenie
szybkości budowy lu naprawy !
Hale: Nie możesz budować Hal są one gotowe już na starcie. Jeśli zniszczysz Hale wroga lub wróg zniszczy twoją przegrałeś walkę więc
jej pilnujcie. Hala używana jest do przywoływania Generałów. Koszt tego przywołania to
200 DBones i 200 DBlood. Komendy Hali: - Przywołaj Generała (Dispatch General)
Faktorie: Faktorie produkują jednostki i je leczą gdy generał jest w środku.
Faktorie służą także do odnowy życia (HP). Gdy generał jest w środku możesz także wysyłać żołnierzy do walki,nie
muszą wracać do Faktorii aby odnawiał się im stan życia.
Faktorie wybudowane są kosztem 400 DBones + 200 DBlood Możesz także podnieść właściwości bojowe faktorii. Są tu trzy wybory.
Od lewej do prawej: - Zwiększenie produkcji jednostek (ikonka strzała w dachu)* - Zwiększenie umiejętności (ikonka serce) , - Zwiększenie żywotności (ikonka budynku) To do zwiększenia produkcji jednostek: * Zwiększenie produkcji (800 DBlood): Pozwala na produkcję ciężkiej armii (Golemy, Katapulty, i Statki Transportowe) * Zwiększenie umiejętności (400 DBlood): Pozwala szybciej leczyć generała
i jednostki
* Zwiększenie żywotności (400 DBlood): Potraja HP (żywotność) Faktorii.
Komendy faktorii: - Make unit / Leave, Upgrade, Destroy building (czyli przywołaj
jednostki,podnieś właściwości,zniszcz faktorię) - Upgrade --> Trzy komendy do wyboru podczas podnoszenia właściwości: * Leave, Stop production, Destroy building ( czyli Opuść faktorię,Zatrzymaj
produkcję,Zniszcz faktorię)
3.7) Surowce i ich
wydobycie.
Budowa kopalni i rafinerii jest bardzo prosta. Po prostu klikamy na odkrywkę
i jedziemy z budową (pojawią się ikonka Łopaty). Istnieją dwa podstawowe
surowce. Dragon Blood i Dragon Bones (tak się zwą). Jedna to ikonka coś
a'la Jajko druga to Chmurka. Każda kopalnia lub rafineria ma zaznaczone jaki surowiec posiada. Kopalnie można także zdobyć jeśli zniszczymy je naszemu wrogowi. Pamiętajcie, że jeśli nie możecie wybudować więcej kopalni musicie jakąś
bezużyteczną zniszczyć ! Komendy Kopalni i Rafineri: - Stop Production (zatrzymanie produkcji) - Destroy (zniszczenie kopalni)
3.8) Czary wspomagające
Magia w Hundred Swords
jest bardzo użyteczna i dzieli się na cztery kategorie : Ofensywne,
Defensywne, Inne i Specjalne. Aby je wykonać trzeba mieć odpowiedni Level
SP( pomarańczowe paski). Czary mogą rzucać jedynie generałowie. Nie każdy
czar może być używany przez wszystkie jednostki (Lista Poniżej). Każdy
generał może mieć 2 różne czary ! Czary zdobywasz w Adventure Mode i
Mission Mode. Nie każdy czar jest od razu aktywny i trzeba poczekać aż
zostanie naładowany. W Mission Mode nie możesz zmieniać czarów. I CO NAJWAŻNIEJSZE
ZALEŻNIE OD RANGI DOSTAJEMY RÓŻNE CZARY I MOŻEMY POWTARZAĆ MISJE W NIESKOŃCZONOŚĆ,
A CO ZA TYM IDZIE ZDOBYWAMY TAKŻE NIESZKOŃCZONĄ ILOŚC MAGII ! ŚWIETNY
POMYSŁ ! Bo przecież niekiedy brakowało nam czarów bo dostał już je ktoś
inny....
3.9) Zanim rozpoczniesz
walkę (ekran wyboru generałów)
Zanim rozpoczniesz walkę
masz możliwość wyboru swoich generałów (ilość zależna od misji). Wybierasz ich klikając na postaciach klawiszem A. Masz tu także
przedstawione ich statystyki (HP, SP, Ilość jednostek, Czary itp). Po zakończonej walce na ekranie widzimy : RANK A-D, Zdobyte Czary, Ilość
zabitych wrogów, Ilość zabitego twojego wojska oraz Ilość wydobytych
surowców. Ostatnia opcja potwierdzona klawiszem A powoduje kontynuacje gry.
4) POSTACIE
Zdecydowałem się je
opisać, znalazłem tłumaczenie na angielski w mojej wersji z PC wiec je wam
przedstawiam, wybaczcie ale nie tłumaczyłem historii bo jest tego trochę
ale macie przynajmniej normalne litery i możecie się czegoś o nich
dowiedzieć). Postacie są ustawione w kolejności, tak gdy je
przesuwamy w lewo.
Mamy cztery rożne armie w Hundred Swords. Oto główni bohaterowie:
[ NALAVALE ]
Raaf Nalavale (bardzo młody jak na władcę) Palmira Nalavale Rashid (Day Danon) Nell Shrinkman Diamond Aabras Anna Lewisman Rune Somervill Jelky Dakro Shu Anbro
[ GRAN ]
Fals (Ru Gran) Igor Winogradu Ashley Winogradu Edith Winogradu Vary Winogradu. Akka Rebelholt Altwool Pro Krut Gaal Yuri Fongol Feofan Godo. Eroll (San Just)
[ RUPULSTORIE ]
Zaan Kaliostia (mój faworyt- ignoruje zróżnicowanie terenu i no ta siła !) Eris Arlington Natalia Backett Gail Roadkilly Ing Godresh Udedd Marilion
[ MASCAR ]
Lentz Mascar Priscilla Kaloon Davidov Wodred ( silny i niewidzialny koleżka, no i fajnie wygląda) Hem Sakin Moepp Sakin O Bando Ed Kragin Mirapo Antisanct
5) Tryby gry (MODES)
Mamy do wyboru sześć
trybów: Tutorial Mode, Adventure Mode, Mission Mode, Network Mode, Record, i Option.
5.1) Tutorial Mode
Tutaj możesz potrenować
i nauczyć się wszystkich zasad gry od podstaw.
5.2) Adventure Mode
Ten tryb to długa i
barwna kampania podzielona na szereg interesujących misji. Podzielony jest na 6 epizodów,Przez pierwsze trzy będziesz kontrolował
Raaf'a dowódce królestwa Nalavale, a następnych epizodach będziesz stał po stronie
Fals-królowej Gran. Nie będę rozpisywał jak przechodzić poszczególne misje gdyż jest to wyjaśnione
przed każdą walką. Należy zauważyć,że nieraz pojawią się odpowiedzi do
charakterystycznego licznika(KING i PERSON) ma to znaczenie,że gdy będzie
nam rósł poziom KING zwiększy nam się stan jednostek kontrolowanych przez
nas, a rosnący poziom PERSON zwiększy nam HP i SP generałów.
Przed i po rozpoczęciu walki dostępne są OPCJE takie jak (po kolei od góry)
:
START SAVE LOAD ENCYKLOPEDIA LISTY OPCJE KONIEC GRY
5.3) Mission Mode
Ten tryb ma 18 misji
podzielonych na 3 rożne poziomy. Kierujemy w nich wszystkimi czterema armiami
nawet tymi złymi. Za wykonanie misji dostajemy RANGE (A-D) i nagrodę w
postaci czaru. Po wyjściu z tego trybu zawsze mamy Auto Save. Możemy je
powtarzać mimo ukończenia ! Zdobywamy w nich masę czarów !
5.4) Network Mode
Rozgrywka przez NET
niestety dostępna jest tylko w Japonii. Tu także mamy opcje Equipment - w której możemy wstawić sobie wybrane
czary i wypróbować je w misji treningowej. Polecam tą misję wszystkim początkującym
graczom !
5.5) Record Mode
Tu znajdziemy bardzo fajne
opcje. Encyklopedia przedstawia nam armie, historię, świat i dokładnie
opisane postacie wraz ze zdjęciami. Jest to coś na wzór bazy danych w grze
Tactics Ogre (fajne ale po japońsku) . Letter - to po prostu listy jakie
dostają postacie podczas gry w Adventure Mode. Interesujące ale także po
japońsku.
5.6) OPCJE (Option)
Oto opcje gry :
Szybkość tekstu: Slow /
Medium / Fast ????? : 1 / 3 / 5 minut Dźwięk : Stereo / Mono Vibration Pack (Rumble): On / Off Net play (auto rozłączenie podczas gry w necie) : 5 / 15 / 30 / 45 / 60
minut Konfiguruje Keyboard Default : powrót do starych ustawień EXIT : Wyjście
6) Strategia gry
6.1) Generalna strategia w
ataku : Czyli które jednostki są wyczulone na inne. * Kawaleria dobra na Jednostki Konne * Kawaleria dobra na Czarodziei i Katapulty * Czarodzieje dobrzy na Konne Jednostki i Golemy * Łucznicy na koniach dobrzy na każdy rodzaj. * Katapulty dobre na Konne Jednostki i Golemy * Golemy dobre na Kawalerię i Jednostki Konne
Jest to podstawowa strategia ale niektóre jednostki są specyficzne i nie
posiadają słabych punktów. Łatwo się połapiecie co jest dobre na kogo (zresztą jeśli macie dużo
surowców to dacie sobie rade nawet słabymi jednostkami-przewaga liczebne he
he) Łucznicy, Katapulty i magicy mogą atakować przez drzewa i z różnych
wysokości !
6.2) Adventure Mode (OPIS)
Nie będę rozpisywał się nad misjami w tym trybie bo jest ich dużo i łatwo
skumacie o co chodzi. No ale mogę wam podpowiedzieć, że odpowiedzi (punkty
przyznawane na dwie strony KING lub PEOPLE), zwiększają nam ilość naszych
HP oraz jednostek jakie możemy ze sobą zabrać do walki. Więc obserwujcie
co zwiększa ich jak najwięcej. Cel każdej misji zawsze jest opisany w
przygotowaniach do walki.
6.3) Mission Mode (OPIS)
Misje w tym trybie są
interesujące i wymagające, możemy tutaj także podziwiać inne plansze
bardzo ciekawe strategicznie. Szczególną uwagę zwracajcie na komendy AI gdyż
są tu niezbędne ! Pierwsze 6 misji to coś dla nowicjuszy (no nie wiem..), potem średniaków i
ostatnie dla wymagających graczy (po minimum 60 min. na jej wykonanie i
bardzo dobrze !). Wiem że niektóre misje są nie do rozszyfrowania więc wam
je przedstawię. Nie będę opisywał jak je wykonać bo odbiorę wam całą
przyjemność z gry. Sami pokombinujcie bo RANGA A jest w zasięgu. Pamiętajcie
o różnych nagrodach w zależności od rangi. Jeśli chcecie otrzymać
jeszcze raz ten sam czar po prostu powtórzcie misje !
Kolejno POZIOM NR.MISJI NAZWA:
Beginner Level 1 "Mascar Training" Cel: Zabij Priscille w 8 minut. Porażka: Lentz umrze,lub koniec czasu.
Beginner Level 2 "The Caged Dog" Cel: Ocal Lentz'a i doprowadź go do bezpiecznego punktu (gwiazdka). Porażka: Lentz albo Davidov zostaną zabici.
Beginner Level 3 "The Invisible Man" Cel: Zabij Davidov'a w 5 minut. Porażka: Diamond zostanie zabity albo czas się skończy.
Beginner Level 4 "The Unexpected Guests" Cel: Zniszcz wrogie (73) oddziały Porażka: Hala zostanie zniszczona
Beginner Level 5 "Happy Hunting" Cel: Zniszcz wszystkie oddziały Nalavale w 15 minut. Porażka: Eris zostanie zabita lub koniec czasu.
Beginner Level 6 "The Tide Rises" Cel: Zniszcz Gran i Nalavale Porażka: Twoja Hala is zostanie zniszczona.
Intermediate Level 1 "Burn the Bridges!" Cel: Zniszcz Hale Ruplustorie w 12 minut. Porażka: Wszyscy generałowie umrą, Hala zostanie zniszczona
Intermediate Level 2 "Destroy the Alliance" Cel: Zniszcz Hale Gran. Porażka: Twoja Hala zostanie zniszczona.
Intermediate Level 3 "The Arches" Cel: Zniszcz Hale Ruplustorie . Porażka: Twoja Hala zostanie zniszczona.
Intermediate Level 4 "Bring the Baggage" Cel: Zniszcz Hale Nalavale . Porażka: Wszyscy generałowie umrą.
Intermediate Level 5 "Deadly Dragonflies" Cel: Zniszcz wszystkie 7 faktorii Porażka: Zaan zostanie zabity
Intermediate Level 6 "Unlikely Alliance" Cel: Zniszcz Hale Mascar Porażka: Fals umrze albo Hala zostanie zniszczona
Advanced Level 1 "Mascar's Revenge" Cel: Zniszcz Hale Nalavale Porażka: Twoja Hala zostanie zniszczona.
Advanced Level 2 "Desert Storm" Cel: Zniszcz Hale Gran i Ruplustorie. Porażka: Twoja Hala zostanie zniszczona.
Advanced Level 3 "Help the Healer" Cel: Zaprowadź Ashley'a i Feofan do bezpiecznego punktu. Porażka: Ashley lub Feofan zostaną zabici.
Advanced Level 4 "Save Ashley Again!" Cel: Zniszcz Hale Gran i Ruplustorie. Porażka: Fals albo Ashley umrą albo twoja Hala is legnie w gruzach
Advanced Level 5 "The Long Trip Home" Cel: Zniszcz wszystkie jednostki Gran Porażka: Twoja Faktoria zostanie zniszczona
Advanced Level 6 "Assassinate the Young King" Cel: Zabij Raaf'a w 45 minut. Porażka: Twoja Hala zostanie zniszczona lub czas się skończy.
Ufff.. Mam nadzieje,że dacie radę. Pamiętajcie o AI i analizujcie różne
taktyki.
7) Lista jednostek i
obiektów (nazwa i opis)
Legenda :
Jednostki konne : Zwykłe jednostki produkowane bez upgrade'u Kawaleria : Zwykłe jednostki produkowane bez koni bez upgrade'u Łucznicy : Zwykłe jednostki produkowane bez upgrade'u Czarodzieje : Zwykłe jednostki magiczne produkowane bez upgrade'u Golemy : Ciężkie jednostki musisz upgrade'ować Faktorię Katapulty : Ciężkie jednostki bombardujące musisz upgrade'ować Faktorię Transport : Potężne statki do transportu jednostek musisz upgrade'ować
Faktorię Specjalne : Jednostki dostępne dla specjalnego dowódcy Generał: Główny dowódca Armii
Mam też mały opis innych bestii żyjących w tym fantastycznym świecie :
Eho (Leśny potwór) HP: 100
Gniazdo Eho HP: 800 * produkuje potwory Eho*
Taleron (Leśny potwór) HP: 600
Refugee (Cos jak niedzwiedź) HP: 100
Specjalne Katapulty HP: 999 * Atakują z daleka * * nie można ich zniszczyć kawalerią *
Drzewa i inne przeszkody HP: 200, 400 * blokują przejście *
Skrzynie HP: 400 * zawierają czary *
8) LISTA CZARÓW I OPIS
Legenda : Nazwa(jap) Tłumaczenie( ang ) Dla kogo : Jaki efekt ( Ilość poziomu SP aby wykonać ten czar )
8.1) Czary ofensywne
‰Š‚ĚŚ•
Flame Sword Kawaleria Zwiększa siłę ataku (1)
‰Š‚Ě‘„ Flame Spear Jednostki konne Zwiększa siłę ataku (1)
‰Š‚Ě‹| Flame Bow Oddziały strzelające Zwiększa siłę ataku (1)
‰Š‚ĚŹń Flame Staff Czarodzieje Zwiększa siłę ataku (1)
‰Š‚Ě‘śŚ‚ Fists of Flame Golemsy Zwiększa siłę ataku (1)
‰Š‚Ě–CŚ‚ Flame Cannon Katapulty Zwiększa siłę ataku (1)
‹Ć‰Î‚ĚŚ• HellFire Sword Kawaleria Zwiększa siłe ataku x2 (2)
‹Ć‰Î‚Ě‘„ HellFire Spear Jednostki konne Zwiększa siłę ataku x2 (2)
Žľ•—‚Ě‹| Hurricane Bow Oddziały strzelające Zwiększa szybkość ataku (2)
Žľ•—‚Ě‘„ Hurricane Staff Czarodzieje Zwiększa szybkość ataku (2)
Žľ•—‚Ě–CŚ‚ Hurricane Cannon Katapulty Zwiększa szybkość ataku (3)
‹R•ş‚±‚낵 Long Spears Kawaleria Specjalny atak na Jednostki konne (2)
•ŕ•ş‚±‚낵 Magic Missiles Czarodzieje Specjalny atak na Kawaleria (2)
‘o‰Š‚ĚŚ• Blazing Sword Kawaleria Zwiększa siłę ataku na dłuższy okres czasu (2)
‘o‰Š‚Ě‘„ Blazing Spear Jednostki konne Zwiększa siłę ataku na dłuższy okres czasu (2)
‘o‰Š‚Ě‹| Blazing Bow Oddziały strzelające Zwiększa silę ataku na dłuższy okres czasu (2)
‘o‰Š‚Ě‘„ Blazing Staff Czarodzieje Zwiększa siłę ataku na dłuższy okres czasu (2)
Ź«”j‚č‚ĚŚ• Sword of Balance Kawaleria Redukuje siłę wrogiego generała (1)
Ź«”j‚č‚Ě‘„ Spear of Balance Jednostki konne Redukuje siłę wrogiego generała (1)
Ź«”j‚č‚Ě‹| Bow of Balance Jednostki konne Redukuje siłę wrogiego generała (1)
Ź«”j‚č‚ĚŹń Staff of Balance Czarodzieje Redukuje siłę wrogiego generała (2)
”j‰ó‚ĚŚ• Sword of Destruction Kawaleria Specjalny atak na Obiekty(budynki) (2)
”j‰ó‚Ě‘„ Spear of Destruction Jednostki konne Specjalny atak na Obiekty(budynki) (2)
”j‰ó‚Ě‹| Bow of Destruction Oddziały strzelające Specjalny atak na Obiekty(budynki) (2)
”j‰ó‚ĚŹń Staff of Destruction Czarodzieje Specjalny atak na Obiekty(budynki) (2)
8.2) Czary defensywne
Ťd‰»‚ĚŹ‚
Shield of Toughness Kawaleria Zwiększa obronę (1)
Ťd‰»‚ĚƒŤ�[ƒu Robe of Toughness Czarodzieje Zwiększa obronę (1)
Ťd‰»‚Ě”n‹ď Barding of Toughness Jednostki konne Zwiększa obronę (1)
Ťd‰»‚Ě‹ą“–‚Ä Breastplate of
Toughness Oddziały strzelające Zwiększa obronę (1)
‘Ţ–‚‚ĚŹ‚ Shield of Magical Escape Kawaleria Zwiększa szansę uniku (1)
‘Ţ–‚‚Ě”n‹ď Barding of Magical Escape Jednostki konne Zwiększa szansę uniku (1)
‘Ţ–‚‚Ě‹ą“–‚Ä Breastplate
of Magical Escape Oddziały strzelające Zwiększa szansę uniku (1)
‘Ţ–‚‚ĚŚRŠř Banner of Magical Escape�@ Wszystkie jednostki Zwiększa szansę uniku (1)
ŽçŚě‚ĚŹ‚ Defensive Shield Kawaleria Increases Defense Long Duration (2)
ŽçŚě‚ĚƒŤ�[ƒu Defensive Robe Czarodzieje Zwiększa obronę na dłuższy okres czasu (2)
ŽçŚě‚Ě”n‹ď Defensive Barding Jednostki konne Zwiększa obronę na dłuższy okres czasu (2)
ŽçŚě‚Ě‹ą“–‚Ä Defensive Breastplate Oddziały strzelające Zwiększa obronę na dłuższy okres czasu (2)
ŽçŚě‚ĚŚRŠř Defensive Banner Wszystkie jednostki Zwiększa obronę na dłuższy okres czasu (2)
Ś«—´Ž÷‚Ě‚µ‚¸‚ A Drop of
Wisdom Wszystkie jednostki Odnawia HP(życie) (1)
Ś«—´Ž÷‚Ě‘§�� A Breath of Wisdom Wszystkie jednostki Odnawia HP podwójnie (2)
Ť‚‘¬‚Ě‚µ‚¸‚ A Drop of Speed Wszystkie jednostki Odnawia HP i zwiększa Szybkość (2)
•—�_‚ĚŹ‚ Shield of the Wind Goddess Kawaleria Zwiększa obronę na ataki z dystansu (3)
—‹�_‚Ě”n‹ď Barding of the Storm God Jednostki konne Zwiększa obronę na ataki z bliska(3)
•—�_‚Ě‹ą“–‚Ä Breastplate
of the Wind Goddess Oddziały strzelające Zwiększa obronę na ataki z dystansu (3)
8.3) Czary inne
Ť‚‘¬‚ĚŹ¬‹ď‘«
Belt of Speed Kawaleria i Golemy Zwiększa szybkość (1)
Ť‚‘¬‚Ěƒu�[ƒc Boots of Speed Czarodzieje i Golemy Zwiększa szybkość (1)
Ť‚‘¬‚Ě’ű Horseshoes of speed Jednostki konne i Golemy Zwiększa szybkość (1)
Ť‚‘¬‚Ě–ŘŚC Sandals of Speed Oddziały strzelające i Golemy Zwiększa szybkość (1)
�_‘¬‚ĚŹ¬‹ď‘« Belt of Quickness Kawaleria i Golemy Zwiększa szybkość x2 (2)
�_‘¬‚Ěƒu�[ƒc Boots of Quickness Czarodzieje i Golemy Zwiększa szybkość x2 (2)
�_‘¬‚Ě’ű Horseshoes of Quickness Jednostki konne i Golemy Zwiększa szybkość x2 (2)
�_‘¬‚Ě–ŘŚC Sandals of Quickness Oddziały strzelające i Golemy Zwiększa szybkość x2 (2)
•‚—V‚ĚŹ¬‹ď‘« Belt of Floating Kawaleria i Golemy Powoduje ignorowanie różnic wysokości terenu(2)
•‚—V‚Ěƒu�[ƒc Boots of Floating Czarodzieje i Golemy Powoduje ignorowanie różnic wysokości terenu (2)
•‚—V‚Ě’ű Horseshoes of Floating Jednostki konne i Golemy Powoduje ignorowanie różnic wysokości terenu (2)
•‚—V‚Ě–ŘŚC Sandals of Floating Oddziały strzelające i Golemy Powoduje ignorowanie różnic wysokości terenu (2)
8.4) Czary specjalne
ŽR‰z‚¦‚Ě‹|
Light Arrows Oddziały strzelające Zwiększa zasięg ataku (1)
ŽR‰z‚¦‚ĚŹń Walking Staff Czarodzieje Zwiększa zasięg ataku (1)
”š—ô‚Ě–CŚ‚ Explosive Catapult Katapulty Zwiększa zasięg ataku (2)
–‚ƒJ‚ĚŚ• Magical Sword Kawaleria Zwiększa obronę na ataki magiczne (2)
–‚ƒJ‚Ě‘„ Magical Spear Jednostki konne Zwiększa obronę na ataki magiczne (2)
–‚ƒJ‚Ě‹| Magical Bow Oddziały strzelające Zwiększa obronę na ataki magiczne (2)
•¨—ť‰»‚ĚŹń Staff of Power Czarodzieje Zwiększa obronę na ataki magiczne (2)
‰¤‚Ě�M”O Crown of Kings Tylko Raaf ! (Nalavale) Niewidzialność o Odnowa HP (2)
”ń“ą‚Ě‹�Ś• The Darksword Tylko Lentz (Mascar) NIewidzalność i zwiększenie ataku (3)
‰e‘–‚č Sandals of Thieves Tylko Davidov (Mascar) Zwiększa szybkość na dłuższy okres czasu (2)
–Ŕ‚˘‚ĚƒJ The Power of Ignorance Tylko Fals (Gran) Niewidzialność i Odnowa HP (2)
ƒtƒNƒŤƒE‚Ě•‘ The Wisdom of the Owl Tylko Feofan (Gran) Zwiększa obronę na ataki z dalekiego dystansu (2)
�ą‚Č‚éŤß‹Ć The Scripture of Fallen Angels Tylko Igor (Gran) Niewidzialność i zwiększenie szybkości (3)
�ą•ś‰»”rŹś The Doctrine of Saints Tylko Zaan (Rupulstorie) Specjalny atak na budynki (3)
‹ŤsŚR Tracker's Boots Tylko Eris (Rupulstorie) Zwiększa szybkość na dłuższy okres czasu (2)
9) SEKRETY
W grze znajdziecie kilka
bonusów jak dodatkowe obrazki oraz nowe postacie do Encyklopedii jeśli
przejdziecie jeszcze raz Adventure Mode.
No i mamy świetną balladę na CD, po prostu włóżcie CD do wieży !
Ukryta postać ! Tak jest możecie nią dowodzić w Adventure Mode gdy
dojdziecie do Epizodów Królestwa GRAN (młody mężczyzna ciemnymi włosami
na koniu). Stanie właśnie po ich stronie i będzie dysponował jednostkami
konnymi! Niestety jego profilu nie znajdziecie w Encyklopedii i to mnie zaskoczyło...
10) TIPSY
- Uważajcie na mocne
jednostki (Golemy itp) z nimi jest ciężko. -
Niszczcie kopalnie wroga i budujcie je jako swoje. -
Używajcie czarów bo są bardzo przydatne. -
Odnawiajcie życie będąc w Faktorii i podczas odnowy walczcie z wrogiem. -
Zapoznajcie się z głównymi zasadami gry. -
Używajcie zróżnicowanego terenu ( drzewa, góry ) aby z zaskoczenia atakować
np. łucznikami jednostki wroga. -
Niech zawsze ktoś pilnuje Hali aby wróg nas nie zmiażdżył. -
Czym więcej generałów buduje lub naprawia budynki tym szybciej wszystko
jest zrobione. -
W razie najazdu i ciężkiej sytuacji niech ktoś naprawia Halę to zmniejszy
tempo jej niszczenia a innym generałem atakuj wroga. -
W przypadku specjalnych jednostek atakujcie wroga a potem uciekajcie.
KONTAKT I INFO
Mam nadzieję, że Hundred
Swords ten miły import stał się dla was łatwiejszy. Należy również wspomnieć o wersji z PC, która jest po angielsku i posiada
oczywiście opcje gry w trybie multiplayer. Wielkie podziękowania dla Segi i Smilebit za miodną grę rts z przepiękną
muzyką i ciekawym scenariuszem.