Propeller Arena  -  Poradnik  |  Autor - Tomcio

  

 

Developer & Producent : SEGA / AM2
Platforma : SEGA Dreamcast
Ilość bloków dla VMU : 10
Gra Obsługuje :
Pad, VMU, Vibration Pack, Modem, Arcade Stick
Liczba graczy : 1 - 4 (również Online Multiplayer) Liczba GD-Rom : 1 (Nie wydano)
 

1. KLAWISZOLOGIA
 

Let’s fly away...

Czy zastanawialiście się kiedykolwiek, co wyszłoby z połączenia Unreal Tournament i Ace Combat? Jeżeli nie, to już nawet nie próbujcie – spójrzcie tylko na Propeller Arena: Aviation Battle Championship. Tytuł ten bowiem jak żaden inny łączy najwspanialsze elementy obu wcześniej wymienionych gier. Z jednej strony mamy przecież masową wyżynkę przeciwników, zaś z drugiej - typowo "samolotową" otoczkę. A wszystko dodatkowo podane w nadzwyczaj smacznym, bo arcade'owym sosie... Czego chcieć więcej? Chyba jedynie daty premiery. Musicie wiedzieć, że PA nigdy oficjalnie nie pojawiło się na półkach sklepowych. Zachowanie wydawcy było co najmniej dziwne, zważywszy na to, że gra została ukończona w 100%. Choć kto wie, może kiedyś dziecko teamu AM2 trafi na XLA? Tak, pomarzyć można. A tymczasem zapraszam do solucji. [Tomcio]

Sterowanie :

Gałka analogowa - kierowanie samolotem

Góra/dół na d-padzie - zmiana kamery

A - strzał z działek maszynowych

X - lockowanie na przeciwniku, wykorzystywany także do różnorakich akrobacji lotniczych

Y - odpowiedzialny za odpalenie jakiegoś bonusu (np. bomby)

R - nabieranie samolotem prędkości

L - zwalnianie
 

2. TRYBY ROZGRYWKI 
 

Przed rozpoczęciem rozgrywki warto przyjrzeć się bliżej opcjom dostępnym w menu głównym. Oto, co widzimy po włączeniu PA:

1) Championship - główny tryb gry. Celem Gracza jest zdobycie pierwszego miejsca w ogólnej klasyfikacji tytułowych mistrzostw. Punktacja w każdej z ośmiu potyczek jest następująca:

- za zwycięstwo - 10 pkt.

- za II miejsce - 6 pkt.

- za III miejsce - 4 pkt.

Miejsca poniżej czwartego (włącznie) nie są premiowane. jeżeli ktoś nie stanie na podium, zmuszony jest powtarzać bitwę aż do skutku (lub do zakończenia liczby kredytów :P)

2) Quick Battle - jak wskazuje nazwa, jest to tzw. "szybka bitwa". Wybieramy samolot i arenę i rzucamy się w wir walki. Kto pierwszy zestrzeli 10 maszyn, wygrywa. Oto i cała filozofia.

3) Training Arena to bardzo rozbudowany trening, dzięki któremu zabawa z PA stanie się dużo przyjemniejsza i łatwiejsza. Dzieli się on na trzy części:

a) Propeller Stunt - tutaj Gracz uczy się stosownych akrobacji pomocnych w wielu sytuacjach. PS to osiem zadań, w których trzeba wykonywać różne manewry w określonym czasie.

b) Propeller Challenge - zawiera osiem różnorodnych misji, których wykonanie jest określone czasowo. Dla przykładu, w jednej z nich musimy zniszczyć lecący nieubłaganie w stronę Ziemi meteoryt, w innej zaś konieczne jest zestrzelenie aż 25 wrogich samolotów. Na nudę nie ma tutaj zdecydowanie miejsca.

c) Propeller Agility - standardowe przelatywanie przez pierścienie musiało się pojawić i w grze AM2. Szczegóły? Nawet nie pytajcie, bo i tak każdy wie o co chodzi.

4) Network - krótko mówiąc, tryb online. W założeniach pozwala Graczom na wspólną zabawę nawet 6 Graczom na jednej arenie oraz umożliwia pochwalenie się światu swoimi wynikami z Training Arena! Właśnie, w założeniach. Z racji braku oficjalnej premiery gry nie zostały stworzone żadne serwery, w związku z czym nikt (prócz betatesterów) nie miał okazji pograć w PA po Sieci. A szkoda, bo potencjał był gigantyczny.

5) Options - czyli ustawienia gry. Zmienić tu można prawie wszystko: od poziomu trudności, przez liczbę Graczy sterowanych przez konsolę, ąz po limit czasowy każdego z pojedynków.
 

3. ZASADY GRY 
 

Na każdej z plansz spotkać można charakterystyczne, kolorowe skrzynie. Występują one w trzech barwach - czerwonej, zielonej i żółtej. Zdecydowanie warto je zbierać, gdyż na wyższych poziomach trudności (ze wskazaniem na Hard) mogą znacząco przyczynić się do Waszego zwycięstwa. Aby dostać się do zawartości pudeł można albo w nie strzelić, albo po prostu wlecieć. Nie ma reguły. UWAGA! Skrzynie co jakiś czas zmieniają swoje położenie, więc mogą zniknąć tuż przed Waszym nosem.

SKRZYNKI CZERWONE zawierają typowo ofensywny asortyment. Oto, co można w nich znaleźć:

- homing - samonaprowadzające rakiety powietrze-powietrze, które znacznie osłabiają wybranego oponenta,

- missile - jeden ogromny pocisk, który prędzej czy później dogoni swój cel, niszcząc go w drobny mak,

- hot potato - cztery "zaczepy" kierujące się na najbliżej lecący samolot, które z biegiem czasu mają na wehikuł destruktywny wpływ,

- bomb - potężna bomba zrzucana na ziemię, która tworzy po wybuchu ogromne pole rażenie (lepiej nie być w jego pobliżu!)

SKRZYNKI ZIELONE kryją zaś następujące materiały:

- hyper - osłona chroniąca przed nagłymi samobójczymi atakami ze strony wrogów,

- power - uzupełnienie paska o tej samej nazwie, który niezbędny jest przy wykonywaniu samolotem różnych trików,

- recover - odnawia część energii,

- rec-all - odnawia całą energię.

Z kolei w SKRZYNKACH ŻÓŁTYCH znajdują się:

- stealth - chwilowa (bo trwająca 30 sekund) niewidzialność,

- freeze - przez pięć sekund przeciwnicy nie moga kierować swoimi maszynami,

- hard-bolt - przez 30 sekund standardowe działko strzela "naelektryzowaną", potężniejszą amunicją,

- reverse - przez 5 sekund drążek lotniczy u przeciwników "świruje", np. wychylenie jego w lewo kieruje samolot w prawo i vice versa.


4. AKROBACJE 
 

W Propeller Arena grają nie tylko rolę estetyczną - są również bardzo przydatne w trakcie bitew. Dzięki nim możliwy jest natychmiastowy obrót o 180 stopni czy uniknięcie wrogiej serii! Zresztą, bez nich nie da rady przejść tytułowych Mistrzostw na poziomie trudności Hard (że o potyczkach z Assasynem nie wspomnę). Polecam więc perfekcyjnie opanować kilka trików - tym sposobem zaoszczędzicie wieeele nerwów i czasu. UWAGA! Używanie akrobacji zużywa pasek POWER. Aby go uzupełnić, trzeba chwilę poczekać (lub zdobyć odpowiedni regenerator znajdujący się w skrzynce zielonej). Niżej znajduje się lista trików:

dół, prawo-dół (ukos), prawo, X - right 90 [stopni] turn

dół, lewo-dół (ukos), lewo, X - left 90 [stopni] turn

R,R - lightning dash

prawo, lewo, X - corkscrew

góra, dół, X - up loop

dół, góra, X - down loop

L, L - air brake

góra, góra, X - air lift

prawo, prawo, X - right side slide

lewo, lewo, X - left side slide

lewo, lewo-dół (ukos), dół, prawo-dół (ukos), prawo, X - right spin attack

prawo, prawo-dół (ukos), dół, lewo-dół (ukos), lewo, X - left spin attack

dół, prawo-dół (ukos), prawo, prawo-góra (ukos), góra, X - right 180 [stopni] turn

dół, lewo-dół (ukos), lewo, lewo-góra (ukos), góra, X - left 180 [stopni] turn


5. BONUSY & WSKAZÓWKI


Jednorazowe przejście Propeller Arena na stopniach trudności Normal i Hard odblokowuje nową postać - Assasyna z grupy Shadow. Nie można nim jednak grać od razu, bowiem trzeba go jeszcze pokonać w Mistrzostwach. Może być to wyjątkowo trudne - koleżko jest wręcz nie do zestrzelenia i bardzo często "sprząta" upatrzona przez Was ofiarę tuż przed Waszym nosem. Na dodatek jego samolot dysponuje ogromną siłą rażenia i taką samą odpornością na wrogie pociski. Sądzicie, że jesteście wymiataczami w PA? Assasyn niewątpliwie to zweryfikuje...

Na koniec kilka porad:

- ciągnący się za przeciwnikiem ogon dymu wskazuje na jego znaczne osłabienie,

- nie warto strzelać we wroga, gdy ten znajduje się w odległości powyżej 500 metrów - pociski i tak go nie dosięgną,

- aktualnie prowadzącego w bitwie z daleka da się rozpoznać po charakterystycznym "kwadraciku", okalającym jego wehikuł...

- ...zaś jego zestrzelenie daje aż dwa punkty, więc jak najbardziej warto się na nim skupiać,

-w trakcie walk z Assasynem nawet nie próbujcie z nim walczyć - tak czy siak ucieknie przed pociskami,

- gdy tylko na ekranie pojawi się komunikat "Danger", a komentator krzyknie "Watch out!", natychmiast zróbcie jakąś akrobację, by w ten sposób uniknąć "serii",

- nie ganiajcie za długo za jednym kolesiem - stracicie w ten sposób dość dużo czasu i chęci do walki,


6. KONTAKT I INFO.


Strony tematyczne w necie:
http://propellerarena.gametribute.com/