Developer
& Producent : Winkysoft
Platforma : SEGA Dreamcast
Ilość bloków dla VMU : 8
Gra Obsługuje : Pad,
VMU, VGA Liczba graczy : 1 Liczba GD-Rom : 1
Spis treści
1.1 WSTĘP 1.2 MÓJ E-MAIL 1.3 TŁUMACZENIE MENU I
OPIS PADA 1.4 PORADY TIPSY I
SEKRETY 1.5 POWIĄZANIA 1.6 CZARY I SPECJALNE
UMIEJETOŚCI 1.7 Grywalne Postacie i
ich angielskie imiona i przydatność. 1.8 PYTANIA 1.9 SCENARIUSZ W
SKRÓCIE 2.0 INFO
1.1 WSTĘP
Według mnie gra jest
jednym z najciekawszych importów na DC i naprawdę warto ją mieć. Zalicza się także do
ścisłej czołówki gier z rodzaju taktycznych rpg (obok takich najlepszych
tytułów jak - Riglord Saga, Black / Matrix, Summon Night czy Final Fantasy
Tactics). Wiem, że wielu z was
nie zwróci na nią uwagi z powodu japońskiego tekstu występującego w grze i
to dla was jest ten poradnik. Solucję tą przybliżam
wam po 9-krotnym przejściu Rayblade (~400 godzin grania !). Mimo to sporo
rzeczy pozostaje do odkrycia, więc jeśli uda mi się namierzyć sekret itp. To
znajdzie się na pewno w poradniku. Ponadczasowy tytuł czas zacząć ! 1.2 MÓJ E-MAIL
Piszcie na mój e-mail
który jest DOSTĘPNY NA STRONIE GŁÓWNEJ, jeśli będziecie mieli z czymś
problem - służę pomocą. 1.3 TŁUMACZENIE MENU I
OPIS PADA
Opis pada:
"A" : potwierdza
wszystkie komendy,wyświetla status postaci po najechaniu na nią,otwiera
drzwi na statku i tradycyjnie przeskakujemy tym klawiszem tekst.
"B" : wychodzi z
wszystkich czynności. "X" : pozwala biegać po
statku oraz przyspiesza kursor podczas walki. "Y" : przywołuje menu
podczas walki i gdy jesteśmy na statku. "L" : przesuwa tekst,
oraz pozwala szybko przełączać się pomiędzy mechami podczas walki.
"R" : przyspiesza tempo
tekstu i pozwala zmieniać się szybko pomiędzy mechami tak jak klawisz "L".
"L" i "R" : pozwalają
podczas wyboru mecha obracać się tak abyśmy nie zostali zaatakowani od tyłu.
Oto tłumaczenie MENU
podczas walki do którego macie dostęp po naciśnięci "Y": Główne komendy po
kolei:
ƒtƒFƒCƒXŹI—ą -
Zakończenie tury( nawet jeśli nie wykonaliście ruchu wszystkimi mechami) •”‘ŕ•\ - Informacja o
naszej drużynie(HP,EXP,LV,SP).Aby przesunąć strony naciskajcie "R" ”˝Ś‚–˝—ß - Auto pilot
(Jest tu parę komend które będzie wykonywał komputer-kolejno od góry w dół:
1.Tylko obrona 2.Tylko unik 3.Tylko atak 4.Gdy będziesz miał
mało HP komputer wykona blok lub unik
Ťě�í–Ú“I - Cel misji i
warunek przegranej
“P‘Ţ - Odwrót
(Uciekacie z pola walki i tracicie EXP-nie polecam chyba że musicie*) ƒVƒXƒeƒ€ - OPCJE (tu
mamy wszelkie ustawienia gry oraz ważne albumy oto one:
1. Przezroczystość
elementów otoczenia (ON/OFF) 2. Włączenie kolorów (
niebieski to kolor twojej drużyny, żółty to osoby będące po twojej stronie
ale nie sterowani przez gracza oraz czerwony to wrogie jednostki).(ON/OFF) 3. Włączenie siatki
dzielącej planszę na heksy (ON/OFF) 4. Muzyka (STEREO/MONO) 5. Odtwarzacz kawałków
z Rayblade (muza jest naprawdę b.dobra !) 6. Album z odkrytymi
postaciami i ich opis 7. Album z odkrytymi
mechami i ich opis 8. Album ze zdjęciami i
filmikami
ƒZ�[ƒu - Save (wiadomo
nagranie stanu gry)
-------------------------------------------------------------------------------------------- Menu podczas walki --------------------------------------------------------------------------------------------
1. ˆÚ“® - Wykonanie
ruchu po heksach 2. ŤUŚ‚ - Wybranie
opcji ataku - lista dostępnych ciosów 3. �M—Š - Użycie czaru 4. ”\—Í - Lista
dodatkowych umiejętności 5. ‘Ň‹@ - Oddanie
ruchu 6. ŹC—ť - *Naprawa
czyli odnowienie HP 7. “ÁŽę”\—Í - * Odnowa
amunicji
* oznacza że mają to
tylko niektóre mechy
-------------------------------------------------------------------------------------------- Menu podczas akcji -------------------------------------------------------------------------------------------- --------------------------- -------------------------- | Imię postaci | | Imię
postaci | |Zdjęcie LV. EXP. |
|Zdjęcie LV. EXP. | | Nazwa mecha | | Nazwa
mecha | | HP ??/?? | | HP ??/??
| | | | | |Punkty Motywacyjne +?|
|Punkty Motywacyjne +? | --------------------------- --------------------------
--------------------------- -------------------------- | Nazwa ataku | |Nazwa
ataku | --------------------------- --------------------------
--------------------
--------------------- |Animacja(on/off/all)|
| Wysokość terenu | --------------------
---------------------
OPIS KOMEND PODCZAS
AKCJI
1. ”˝Ś‚ŠJŽn -
Potwierdza wybraną komendę 2. •�Ší‘I‘đ - Wybierasz
atak 3. ‰ń”đ - Unik czyli
zwiększa się szansa na unik w % 4. –hŚä - Garda
(Obrona) czyli zwiększa się obrona o okło 25-37%
Sprostowanie:
Pamiętajcie o auto
pilocie, że jeśli go włączycie komputer sam będzie wybierał rodzaj akcji. Podczas walki możemy
także podczas swojej tury naciskać "R lub "L" co spowoduje przeskakiwanie
pomiędzy naszymi mechami. Możemy także zobaczyć
status wrogich jednostek klikając "A" na mechu nieprzyjaciela. To jest naprawdę
dokładnie odwzorowane więc zwróćcie na to uwagę przy silnilejszych robotach
wroga.
ŹÁ”ďƒvƒ‰�[ƒi -
Planowane punkty motywacji (MP) za zadane uderzenie. Jeżeli atakujemy w
przeciwnika o niskim LV. np. niższym od nas o 1 lub więcej LV. otrzymamy 0
MP natomiast gdy zaatakujemy postać o wyższym od nas LV. możemy otrzymać
nawet 3 MP za uderzenie!! Za zniszczenie wroga otrzymujemy zawsze 5 MP. I co ważne. Ataki z
wysokości są na ogół silniejsze a z niskiego pułapu słabsze. Na początku mamy zawsze
0 punktów motywacji.
Wysokość terenu - czyli
z jakiej wysokości przeprowadzany jest atak. Postacie bez odpowiedniej
umiejętności (Skills) nie mogą wejść na wysokie wzniesienia.
-------------------------------------------------------------------------------------------- Menu po skończonej
walce(misji) ƒCƒ“ƒ^�[ƒ~ƒbƒVƒ‡ƒ“ --------------------------------------------------------------------------------------------
1. ƒZ�[ƒu - Wiadomo
save 2. ƒXƒe�[ƒ^ƒX -
Pokazuje aktualny status mechów,broni i postaci 3. ƒ†ƒjƒbƒg‰ü‘˘ -
Podnoszenie właściwości mechów (Czyli HP i PANCERZA) za kasę oczywiście 4. ƒvƒ‰ƒCƒx�\ƒg - Tryb
prywatny i wejście na statek 5. ƒp�\ƒgƒi�\•ĎŤX -
Zmiana partnerki zasiadającej z Touyą (dostępne później) 6. ƒ„ƒ}ƒgƒ`ƒGƒbƒN -
Licznik naszego kota Yamato pokazujący uczucie jakim darzą nas laski 7. ƒVƒXƒeƒ€ - Opcje 8. Žź‚Ö‚·‚·‚Ţ - Koniec,
czyli jedziemy dalej
-------------------------------------------------------------------------------------------- TRYB PRIVATE (gdy
jesteśmy na statku i naciśniemy "Y") --------------------------------------------------------------------------------------------
1. ƒZ�\ƒu - Wiadomo
Save czyli nagranie stanu gry 2. ˆÚ“® - Przeskok na
dane piętro bez potrzeby korzystania z windy 3. b‘čƒŠƒXƒg - Lista
słów którymi posługujemy się w rozmowie z laskami (w nawiasie mamy imię
osoby do której powinniśmy się udać i pogadać z nią. Kąż3. b‘čƒŠƒXƒg - Lista
słów którymi posł3. 4. ƒp�[ƒgƒi�[•ĎŤX -
Zmiana partnerki dostępna później w grze 5. ƒ„ƒ}ƒgƒ`ƒGƒbƒN -
Licznik naszego kota Yamato 6. ƒVƒXƒeƒ€ - Opcje 7. ŹI—ą‚·‚é - Koniec
trybu prywatności
Sprostowanie do listy
słów: Pierwsza odpowiedź jest
zawsze potwierdzająca np. Czy pójdziesz ze mną ? 1) Tak 2) Nie ,raczej nie Jeśli nie jesteś pewien
odpowiedzi save'ój i wybieraj te które powodują pikanie serca lub wzrost
parametru Private (czerwona strzałka w górę to wzrost,niebieska strzałka w
dół to spadek parametru).
Sprostowanie do opcji
Private: Pamiętajcie że czym
większy współczynnik PRIVATE tym ta postać ma więcej SP ! A dziewczyny(partnerki)
dodają oprócz specjali także punkty do parametrów głównego bohatera. Oto dziewczyny z
którymi możesz wsiąść do mecha oraz siła specjali dodanych przez nie:
- z niebieskimi włosami
(Yumiru) PW. 220 * - z żółtymi włosami
(Oreri) PW. 300 * - z jasnoniebieskimi
włosami (Ai) PW. 330 * - z
jasnoniebiesko-zielonymi wł. (Reone) PW. 225 * - z żółtymi włosami
młoda (Merubi) PW. ??? - z różowymi włosami
młoda (Kururu) PW. ??? - z czarnymi włosami w
okularach (Kasumi) PW. 220 * - z jasnofiloetowymi
włosami (Serika) PW. 220 *
* - oznacza że z tą
dziewczyną uzyskałem 100 na Liczniku Kota Yamato
Każda z dziewczyn
dodaje Touyi do statystyk określoną liczbę w zależność od stanu Licznika
Yamato. Moją faworytką jest Reone, która dodaje do ataku 20 punktów przy
stanie licznika 100.
3. •�Ší–Ľ - Nazwa broni
i ataku 4. ŤUŚ‚ - Siła ataku 5. ŽË’ö - Zasięg ataku
(w heksach) 6. –˝’† - Celność ataku
(dodatkowo dodaje lub odejmuje do % celności) 7. ?’e�” - Liczba
pozostałej amunicji danego ataku 1. - Ilość potrzebnych
pkt. motywacyjnych do wykonania ataku (w nawiasie aktualny stan) 2. - Ilość czarów
potrzebnych do wykonania ataku (w nawiasie aktualny stan SP)
•K—v“¬Žu - PUNKTY
MOTYWACJI,które pozwalają zwiększyć atak i obronę na czas trwania misji max.
ilość to +50 co można odczytać jako wzrost parametrów ataku i obrony o 50%.
Co widać wyrazie że o ile na początku dostajesz obrażenia to czym więcej
atakujesz i się bronisz obrażenia mogą spaść do 0 ale i również może wynosić
-50 co automatycznie nas osłabia. Bardzo dobra rzecz! Punkty te potrzebne są
także do wykonania specjalnego ataku.
ŹÁ”ďƒvƒ‰�[ƒi - Na początku mamy zawsze
0 punktów motywacji.
Przy nazwie ataku są
także małe literki "P" lub "W" co oznacza że dany atak jest tylko na jedną
osobę lub atak jest na daną liczbę punktów i zadaje obrażenia wszystkim w
jego zasięgu. Ataki "w" posiadają kolor żółty gdy zostaną wybrane. Ataki "w" przeważnie
mają tylko jeden strzał więc wykonujcie je z rozsądkiem.
Status postaci
(sojuszników i wrogów) gdy naciśniemy raz "A"
------------------------------------------------------------------------------- | LV. EXP. | Typ mecha
| | Zdjęcie Imię postaci
| Typ poruszania | | Imię mecha | Wysokość
mecha | | | Zasięg ruchu | | | Pancerz | | | | |Punkty Motywacji SP |
| |----------------------------------------------------------------| |Parametry Czary |
Specjalne umiejętności | |‹ß�Ú ??? | | |ŠÔ�Ú ??? | | |–hŚä ??? | | |–˝’† | | |‰ń”đ | | |ƒvƒ‰ƒCƒx�\ƒg �M—Š“x +
?? | ----------------------------------------------------------------
OPIS: (Z LEWEJ STRONY NA
DOLE) �M—ŠƒRƒ}ƒ“ƒh ‹ß�Ú - Siła ataku z
bliska ŠÔ�Ú - siła ataku z
daleka –hŚä - Obrona –˝’† - celność w % ‰ń”đ - Unik w % �M—Š“x - MAGIA �M—ŠƒRƒ}ƒ“ƒh - KOMENDY
MAGICZNE ƒvƒ‰ƒCƒx�\ƒg - punkty z
rozmów Prywatnych Ilość dodanych punktów SP �M—Š“x + ?? ƒ†ƒjƒbƒg“ÁŽę”\ƒJ -
Umiejętności specjalne
(Z LEWEJ STRONY NA
GÓRZE)
Zdjęcie postaci Imię pilota Level i punkty EXP
pilota Nazwa mecha Ilość punktów życia
mecha (HP) Punkty motywacyjne - 50
do + 50
( Z PRAWEJ STRONY U
GÓRY)
ƒTƒCƒY�@ - Rozmiar
mecha (LL,L,M,S,XS) ˆÚ“®ƒ^ƒCƒv - Typ
porusznaia się (Latanie lub chodzenie) ˆÚ“®—Í - Zasięg ruchu ‘•Ťb - Odporność
pancerza (które możemy możemy zwiększyć za pieniądze)
(Z PRAWEJ STRONIE NA
DOLE) ƒ†ƒjƒbƒg“ÁŽę”\ƒJ -
Umiejętności specjalne (lista poniżej)
1.4 PORADY TIPSY I
SEKRETY
Podstawowym celem
każdej misji jest przeważnie zniszczenie wszystkich jednostek lub głównego
dowódcy. Reszta jednostek może się wtedy wycofać. Nieraz zdarzy się że misja
skończy się inaczej więc musicie kombinować i save'ować podczas gry bo
naprawdę rozwiązań jest sporo i wpływają one na dalszą część gry. Np. gdy
nie przyłączymy do drużyny jakieś ukrytej postaci niektóre misje będą
zupełnie inne niż wtedy gdy dana postać byłaby w drużynie,to samo ma się do
zakończenia więc postarajcie się a na pewno ujrzycie to czego ja nie
odkryłem. Ważne jest także że gdy
przegramy misja zaczyna się od nowa i nie tracimy punktów EXP i kasy dzięki
czemu możemy podbić trochę nasz level. Niestety level można
podbijać tylko jeśli twój poziom jest niższy od przeciwnika (np. twój LV.2 a
przeciwnika LV.5) co powoduje przybywanie większej ilości EXP. natomiast
jeśli twój poziom jest równy lub większy automatycznie otrzymujesz mniej
EXP. Jeśli przeskoczysz przeciwnika o 5 Leveli będziesz otrzymywał już tylko
1EXP. Mój największy Level to
42, ale poniżej napisałem jak nabić Level 99 (tak jest to możliwe!) ale
tylko dzięki trikowi. Pamiętajcie przełomowym
Levelami są 37 i 38 wtedy parametry wzrastają nam o 5(normalnie o 1 lub 2).
Ważnym elementem
podczas walki jest także sposób w jaki atakujemy a mowa tu o ustawieniu się
i ustawieniu przeciwnika (czyli z boku,tyłem czy z przodu). Jeśli ustawimy
się „twarzą w twarz” z przeciwnikiem automatycznie spada nam celność ataku
(%) oraz siła z jaką uderzymy. Natomiast jeśli uderzymy przeciwnika
stojącego do nas bokiem prawdopodobieństwo skutecznego ataku wzrośnie (~
3-7%) i w takim samym stosunku wzrośnie nam siła. Jeśli wreszcie zaatakujemy
przeciwnika w plecy celność ataku wzrośnie znacznie (~ 9-13%) i to samo ma
się do siły ataku. Należny także wspomnieć
o uderzeniu krytycznym,które nie występuje zbyt często (około 2 razy na
misję) i znacząco zwiększa silę ataku około x 1.5) i towarzyszy temu filmik
ale tylko wersji DC. Bardzo rzadko i tylko
wtedy gdy mamy bardzo wysoki współczynnik uniku może pojawić się taki znak
"!" - który powoduje że gdy jesteśmy atakowani od tyłu lub z boku nasz mech
odwraca się i nie daje się zaskoczyć i co automatycznie zaskakuje wroga.
SZYBKIE EXP I PIENIĄDZE
Mam też dla was
specjalny Trik na który wpadłem całkiem przypadkowo oto on: Jeśli z menu podczas
walki wybierzemy odwrót to automatycznie tracimy EXP i pieniądze,ale jest na to sposób.
Przed wybraniem opcji odwrotu nagrywamy stan gry i resetujemy grę. Normalnie gdybyśmy to
zrobili bez save'wania całe nasz wysiłek poszedłby na marne ale nie teraz.
Ładujemy stan gry. I dopiero teraz bierzemy opcje ODWRÓT co powoduje, że
konsola odczytuje to jako, że od tego momentu zaczęliśmy grę (czyli mamy 0
EXP i kasy) ale tak nie jest! Jest to bardzo przydatne i gdy nie jesteśmy
pewni jak potoczy się misja. Nie musimy czekać aż zostaniemy zabici aby
zacząć od nowa i wymęczyć trochę pieniędzy i EXP !
LV.99
Tak jest możliwy ale
dzięki trikowi który napisałem wyżej i tylko na misji w której przyjdzie nam
walczyć między sobą. Chodzi oto że wszyscy z drużyny będą mieli zbliżone
Levele i tylko wtedy nie przeskoczymy na większy poziom jakby to miało
miejsce w przypadku zwykłych wrogów gdyż reszcie drużyny nie przybywają EXP.
W tej misji mimo, że resztą naszej ekipy steruje komputer to punkty EXP
przybywają. Jest to naprawdę ciężki zadanie i w przybliżeniu zajmie około
25-40 godzin ! I uważajcie bo ta misja jeśli nie użyjecie triku kończy się
po trzech przegranych i scenariusz postępuje dalej.
Jeśli chodzi o sekrety
uff.. jest ich trochę.
Gdy po raz pierwszy
przejdziemy grę odkryjemy opcję,którą włączamy podczas walki klawiszami "R"
i "L" gdy pojawi się menu. Widać to z boku i jest tam napisane coś takiego
"ON","OFF". Te dwie opcje mają
zastosowanie do animacji podczas walki "ON" włącza sporadycznie występujące
obrazki. Jeśli natomiast odkryjemy trzecią opcję "ALL" będziemy mogli
oglądać non-stop obrazki i co ważniejsze przy criticalu filmiki!!!! Następna rzecz to
ukryte postacie - ja odkryłem następujące:
1. Melisa - czyli laska
z brązowymi włosami Jak ją zdobyć? Kiedy nieoczekiwanie
pojawi się na jednej z misji nie atakuj jej i podejdź do niej blondynem
(Syiuteen) i cały czas trzymaj Garde (czyli broń się) po pewnym czasie
przyłączy się do ciebie.
2. Resuto (tylko
Dreamcast!) - Pan z ciemnoniebieski włosami ,który ma podobnego mecha do
złego gościa (Kain - z fioletowymi włosami). Aby grać tą postacią
należy wybrać na początku gry (pierwsze odpowiedzi scenariusza) odp. nr.1 i
przejść grę minimum 3 razy zarówno w scenariuszu A i B. Pojawi się w pod końcem
i będzie dostępny tylko przez jedną walkę.
3. Reone - dziewczyna z
jasnoniebiesko-zielonymi włosami (która pojawia się w scenariuszu jako
eksperyment genetycznym). Tak jak z
jasnoniebieskim kolesiem odp. nr.1 (pierwsze odpowiedzi scenariusza) i gdy
podczas jednej z walk zaatakuje naszą drużynę podejdź do niej Touyą (główny
bohater) i trzymaj Gardę (obronę) i nie atakuj jej! Poczekaj aż zniknie a
później się do ciebie przyłączy.
4. Seru - Młody koleś z
brązowymi włosami (spotykasz go w barze) i będzie pilotował stary mech
Touy'i. Aby go zdobyć należy wybrać na początku gry(pierwsze odpowiedzi)
odp. nr.2. i potem gdy będzie akcja w miejskim barze (pojawi się tam on-taki
szczeniak) należy wybrać odp. nr.1 i potem czekać aż w jednej z misji się
pojawi w naszym znajomym mechu od Touyi.
Prawdopodobnie są
jeszcze jakieś ukryte postacie ale trzeba trochę pokombinować aby je zdobyć.
Mam nadzieje że mi i wam się uda.
Pewnie zastanawiacie
się jak odkryć drugą opcję w Albumie ze zdjęciami? Ja też nie wiedziałem
ale do czasu.... Należy po prostu
przejść grę z partnerką w mechu, którą powinna być Yumiru lub Reone Wtedy ta
opcja stanie się aktywna i będą tu zakończenia dla każdej z dziewczyn z
którymi skończysz grę.
Przedstawiam też
aktualne stany moich albumów (wersja z mojego DC): Album z odkrytymi
postaciami : 87 postaci Album z odkrytymi
mechami : 77 mechów Album ze zdjęciami i
filmikami: 1.141/155 zdjęć 2.13/26 zdjęć 3.9/? 4.62/65 filmów
Jest pewnie jeszcze
wiele rzeczy do odkrycia więc gdy coś znajdę na pewno jeszcze pojawi się w
poradniku. Pamiętajcie że gdy
przejdziecie grę, na końcu jest save, który pozwala kontynuować dalej grę z
zapisanymi wszystkimi sekretami. Jest jeszcze hasło do "Secret Room" na
stronie Winkysoft ale niestety strona została już zdjęta z serwera. A oto
garść kodów z Gamesharka, które sam zmontowałem metodą prób i błędów !
** ZMIANA TWARZY CLOVIS
- zawiesza po misji 800CD616 0000 (dwie
ostatnie cyfry to modyfikacja od 00 do 9F) ** ZMIANA TWARZY
SYIUTEEN - zawiesza po misji 800CD676 0000 (dwie
ostatnie cyfry to modyfikacja od 00 do 9F)
** ZMIANA TWARZY AI -
zawiesza po misji 800CD646 0000 (dwie
ostatnie cyfry to modyfikacja od 00 do 9F)
** ASA 99 EXP 800CD636 0064
** FEIN 99 EXP 800CD666 0064
** ORERI 99 EXP 800CD696 0064
** AI 99 EXP 800CD64F 0064
** AI MODYFIKACJA LEVELU 800CD648 1111 (pierwsze
dwie cyfry to dziesiątki, następne cyfry to jednostki)
** AI MODYFIKACJA MP&SP 800CD648 3333 (pierwsze
dwie cyfry to SP, następne cyfry to MP)
** NIESKOŃCZONE RUCHY
DLA AI !! 800CD64F BB64
** MODYFIKACJA HP
TOUYA&SERU 800CD60C 6111 (druga
cyfra to setki,trzecia dziesiątki,a ostatnia to jednostki
** ATAK 999 TOUYA&SERU 800CD244 03E7
** WSZYSTKIE POSTACIE MP
& SP NA MAXA 50000A18 0000
** NIEREDUKUJĄCA SIĘ
AMUNICJA D00800BE 2442 800800BC 0000 D007FD62 2442 8007FD60 0000
** KUPA SZMALU 800CDA7C 03E7
1.5 POWIĄZANIA
Tą rzecz odkryłem
zupełnie niedawno i co ważne ma znaczący wpływ na scenariusz. Np. gdy rozpoczniemy
rozmowę z jakąś postacią to w przyszłości może nam pomóc w ciężkich walkach
lub do nas się przyłączyć! Ale niestety nie każda postać chce rozmawiać z
obojętnie jaką trzeba po porostu dobrze trafić ja na razie znalazłem kilka: - Koleżka z blond
włosami( Syiuteen) z naszej drużyny nawiązuje rozmowę z brązową
laską(Melisa) w zielonym mechu. - Młody chłopak (Seru)
z brązowymi włosami nawiązuje rozmowę z rudym gościem w czerwonym mechu
(nieraz pilotuje pomarańczowego) ma wysoki LV i nosi białą skórę z
kołnierzem. Na pewno jest ich
więcej więc gdy tylko coś znajdę od razu dopiszę do poradnika.
Przepraszam za brak,
niektórych imion ale ich nie pamiętam, postaci jest mnóstwo.
1.6 CZARY I SPECJALNE
UMIEJETOŚCI
-------------------------------------------------------------------------------------------- Specjalne umiejętności
(SKILLS) --------------------------------------------------------------------------------------------
Lista może być nie
pełna gdyż jeszcze nie odkryłem wszystkich mechów.
ƒvƒ‰ƒYƒ}ƒoƒŠƒA -
(Plasma Barrier Wszystkie ataki o dalekim zasięgu energetycznym czyli z
takim znaczkiem są osłabiane przez tą barierę,czyli otrzymujemy mniej strat
HP.)
“ÁŽęƒtƒB�[ƒ‹ƒh -
Special Field (Gdy zostaniemy zaatakowani przez mecha,nie dostajemy
jakichkolwiek obrażeń czyli straty HP są równe zeru. Jednyną możliwością aby
ta bariera przestała działać jest Anti-Field. Tak mi się wydaje..)
‘΃tƒB�[ƒ‹ƒh -
Anti-Field (Nie działają specjalne bariery i osłony wrogów, dzieki którym
zabieraliśmy wrogowi zawsze zero HP. Wiąże się to z umiejętnością
powyżej,czyli neutralizuje działanie Special Field.)
ƒoƒŠƒA - Barrier (Gdy
zostaniemy zaatakowani ta osłona redukuje nam siłę ataku wroga czyli
dostajemy mniej obrażeń,więc słabsze są zarówno ataki z bliska jak i z
daleka.)
ƒvƒ‰ƒYƒ}ƒR�[ƒg - Plasma
Coat (Wszystkie ataki z bliskiego zasięgu zostają osłabione przez tą
barierę,czyli otrzymujemy mniej strat HP.)
‘ÎŽŔ’eƒoƒŠƒA - Ball
Chain Barrier (Wszystkie ataki o dalekim zasięgu rakietowym są osłabiane
przez tą barierę,czyli otrzymujemy mniej strat HP.)
Ź¬HP‰ń•ś - Odnawia HP
co turę temu mechowi, który ma tą umiejętność (niedużo). ’†HP‰ń•ś - Odnawia HP
co turę temu mechowi, który ma tą umiejętność (średnio). ‘śHP‰ń•ś - Odnawia HP
co turę temu mechowi, który ma tą umiejętność (dużo).
ƒvƒ‰ƒYƒ}ƒ‚�\ƒ^�[ -
Plasma Motor (Pozwala w zależności od liczby jaką mamy po kresce (od 2 do 6)
na ignorowanie wysokości terenu. Czyli możemy wchodzić na wszelkiego rodzaju
wzniesienia. )
ŹC—ť”\ƒJ - Repair
Ability (Przez wybranie odpowiedniej komendy odnawia HP wybranemu mechowi.Im
odnawiany mech ma większy LV. tym więcej otrzymamy EXP. za odnowienie tej
postaci. Max 10 EXP.)
•â—Ť”\—Í - Assistant
Ability (Odnawia całą AMUNICJE wybranemu mechowi gdy wybrana zostanie taka
komenda dzięki czemu możemy wykonywać ciosy jednostrzałowe więcej razy,ale
powoduje także odebranie mechu który odnawia 5 punktów z Punktów
Motywacji.)
•ĎŚ` - Deformation
(Pozwala zmienić formę poruszania się,czyli latać - a wtedy ignorujemy
zróżnicowanie terenu i możemy wejść wszędzie!Oraz pozwala normalnie chodzić
po ziemi,przez wybranie odpowiedniej komendy.)
* Sprostowanie do
Specjalnych umiejętności: Niestety te najbardziej
wypasione umiejętności mają tylko wrogowie. Ale nasze mechy też
mają ich sporo i należy się z nimi zapoznać, aby wiedzieć jak najlepiej się
bronić.
ăJ - Odnowa 30%HP tylko
dla jednej postaci - Koszt 30 SP
—FŹî - Odnawia 30%HP
wszystkim z naszej drużyny - Koszt 80 SP
Śƒ—ă - Zwiększa szanse
na unik - Koszt 30 SP
‰Á‘¬ - Zwiększa zasięg
ruchu o 3 heksy - Koszt 10 SP
?’† - Nie można nas
zaskoczyć atakami z boku lub tyłu ! - Koszt 20 SP
’ĽŠ´ - Zwiększa szanse
na unik - Koszt 30 SP
“Sr – Zwiększa siłę
ataku o 30% - Koszta 45 SP
“S•Ç - Zwiększa obronę
o 40% - Koszt 40 SP
ŤÄ“® - Mamy dodatkowy
ruchu kosztem utraty tury tej postaci,która wykonywała ten czar! - Koszt 70
SP
Ž@’m - ten czar dodaje
10 punktów motywacyjnych ! - Koszt 40 SP
* Sprostowanie do
Komend Magicznych: Aby wykonać czar trzeba
mieć odpowiednią ilość SP (Spirit Points z ang.) Komendy magiczne
działają tylko przez jedną turę lub przez ten czas dopóki ich nie
użyjemy(czyli na przykład jeśli zwiększymy sobie atak to będzie to trwało
tak długo aż nie zaatakujemy-dobry pomysł!). Nie możemy ich wykonać
jeśli mamy za mało SP. Uczymy się ich zgodnie ze scenariuszem i jeśli mamy
odpowiedni Level. Znaki zapytania "???" oznaczają nienauczony czar. To chyba wszystkie
Magiczne komendy bo niektórymi postaciami nie udało mi się nauczyć trzeciego
czaru.. 1.7 Grywalne Postacie i
ich angielskie imiona oraz ich przydatność.
Touya - główny bohater
z zielonymi włosami (mocna postać, potężne ataki,daleki zasięg) Artur - murzyn
(przeciętna postać) Clovis – przyjaciel
Artura, filetowe włosy (przydatne czary, niezły atak) Fein - koleżka z
niebieskimi włosami (dobre ataki i czar przyspieszenia) Yumiru - laska z z
jasnoniebieskimi włosami (niema mecha (chyba), dobre czary) Oreri - dziewczyna z
żółtymi włosami (dobra w dalekim dystansie, bardzo mocny specjal dla Touyi) Ai – dziewczyna
niebieskimi włosami (przydatne czary odnowy HP) Reone - dziewczyna z
jasnoniebiesko-zielonymi włosami (moja faworytka) (mocne ataki,czary) Kururu - młoda
dziewczyna z różowymi włosami (odnawia HP i czar dodania Punków
Motywacyjnych) Kasumi - dziewczyna z
czarnymi włosami w okularach (odnawia Amunicję,słabe ataki) Serika - dziewczyna z
jasnofiloetowymi włosami (odnawia HP,słabe ataki,czary przydatne) Merisa - dziewczyna z
brązowymi włosami (też niezła..) (silne ataki i dobre czary) Merumi - młoda
dziewczyna z żółtymi włosami (odnawia,HP słabe ataki) Syiuteen - blondyn
(mocne ataki,przydatne czary) Seru - młody koleżka z
brązowymi włosami (przeciętna postać,czary odnowy HP) Resuto – niebieskowłosy gość, grywalny tylko przez jedną walkę (świetny atak,czar oddania
tury) Ich dokładne opisy
znajdziecie w OPCJACH.
1.8 PYTANIA
Czy możliwy jest LV.99?
Tak, ale dzięki trikowi
który napisałem wyżej i tylko na misji w której przyjdzie nam walczyć między
sobą. Chodzi oto, że wszyscy z drużyny będą mieli zbliżone Levele i tylko
wtedy nie przeskoczymy na większy poziom jakby to miało miejsce w przypadku
zwykłych wrogów gdyż im nie przybywają EXP a w tej misji mimo że resztą
naszej drużyny steruje komputer to punkty EXP przybywają. Jest to naprawdę
ciężki zadanie (naprawdę hardcorowe-ale ja to wykonam) i w przybliżeniu
zajmie około 25-40 godzin! I uważajcie bo ta misja jeśli nie użyjecie triku
kończy się po trzech przegranych i scenariusz postępuje dalej.
Czy są jakieś walki nie
do wygrania (lub ultra trudne)?
Jasne i to nie tylko
jedna. Jest ich naprawdę sporo więc wymagający gracze znajdą coś dla siebie
i pamiętajcie o save'owaniu. Nie do wygrania jest
walka z bossem w fioletowym mechu (ten z intro) gdy spotkamy się z nim
pierwszy raz i gdy otacza się chmarą latających mechów. Teoretycznie misja
kończy się gdy zniszczymy trzy takie chmary, ale jest jeszcze boss któremu
możemy zadać obrażenia ale problem w tym że jeśli jego HP zejdzie do poniżej
760HP odnawia sobie około 350 HP nawet kilkakrotnie! Więc jak z nim wygrać?
Z mojego doświadczenia w walce z nim wynika ,że należy zrobić to tak: W mechu z nami musi
siedzieć Oreri (dziewczyna z żółtymi włosami, ma mocnego specjala 300 i
dodaje do parametru ataku punkty). Następnie trzeba nabić Touya'ją
przynajmniej LV. 40 nie będzie to trudne gdyż boss ma poziom 35 oraz
zwiększyć sobie czarem Punkty motywacji do +30. Dalej zabić Touya'ją
wszystkie latające mechy, tak aby mieć max +50 Punktów Motywacji i uderzać w
bossa, aż do zabrania około 770 HP (nie mniej!). Teraz zwiększamy czarem
siłę ataku, i najmocniejszym specjalem (300) uderzamy od tyłu w bossa. Jeśli
uda się zabrać 770HP to powinien przegrać ale to nie jest takie pewne. Jak
dojdę to tego momentu i uda mi się go pokonać (wtedy miałem złą dziewczyna w
mechu - za słaby specjalny cios) to dam znać. Mimo to SPRÓBUJCIE!
Jaki jest twój ulubiony
mech i postać?
Mój ulubiony mech to
pilotowany przez zombiaka w jednej z misji gigantycznych rozmiarów niebieski
robot (największy ze wszystkich) ma może niezbyt mocne trzy ataki.Konkretny
specjal, no i ten wygląd... Genialny jest też nowy
mech Rimonda (Ten koleżka z brązową prostą fryzurką) - świetny wygląd
(czarny) mocne ataki no i przydatne umiejętności (odowa HP).
Natomiast postać to pan
z kitką w ciemnych okularach (KINARI) - nie jest zbyt mocny ale ma ciekawy
design. Resuto i ten Rudy pan też MAJĄ doskonałą kreskę.
1.9 SCENARIUSZ W
SKRÓCIE
Niestety nie mogę wam
przetłumaczyć scenariusza ze względu,że po prostu nie znam w takim stopniu
japońskiego. Niestety nie wiem w
którym roku dzieje się akcja gry ale wydaje mi się że jest to niedaleka
przyszłość. Z animacji wynika,że
uczeń jednej z japońskich szkół zostaje przypadkowo wplątany w walkę dwóch
wielkich mechów. Po silnym uderzeniu z jednego z nich wypada pilot. Nasz
główny bohater decyduje się stanąć za jego sterami z pokonuje ciemnego
mecha. Po chwili budzi się w
domu myśląc że to sen,ale nagle zaczyna czuć ranę jaką zdobył podczas walki.
Odczytuje także list który zostawili mu rodzice gdyż wyjechali na pewien
czas z miasta. Gdy Touya wybiera się
do szkoły zaczepia go dziwny mężczyzna. Zostaje zabrany do samochodu i w
lesie zostaje mu wstrzyknięta dziwna substancja. Touya traci przytomność i
znajduje się w dziwnym miejscu. I tak zaczyna się ta
opowieść w której przyjdzie nam walczyć po różnych stronach konfliktu i z
ludźmi opętanymi przez tajemnicze siły. A jaki będzie koniec
zobaczycie sami dodam że trochę zaskakujący. 2.0 INFO Podziękowania dla
Winkysoft (www.winky.co.jp) za ponadczasową i mega grywalną pozycję ! Mam nadzieje że
poradnik wam pomoże. Sam Rayblade zabierze wam dużo czasu no i mogę się
założyć, że ukończycie ją kilka razy ^_^.