Shenmue II  -  Poradnik  |  Autor Century Child & Vangrant3

  

 

Developer & Producent : SEGA / AM2
Platforma : SEGA Dreamcast
Ilość bloków dla VMU :
18
Gra Obsługuje : Pad, VMU, Vibration Pack, Modem, VGA
Liczba graczy : 1  Liczba GD-Rom : 4

1. WSTĘP

Jest rok 1986, Yokosuka, Japonia.
To był zwykły, spokojny dzień w życiu Ryo Hazuki’ego, jednak tego dnia jego życie nagle i na zawsze zostało zdruzgotane przez niespodziewane przybycie nieproszonych gości.
Mężczyzna noszący ciemno-zielone chińskie ubranie zjawia się w rodzinnym domu Hazuki’ch wspierany przez jego zbirów ubranych w ciemne garnitury.
Znany jako Lan Di, stosuje znajomość potężnej techniki Kung Fu i zabija ojca Ryo, Iwao, zabierając ze sobą tajemnicze Lustro, po które tu przybył.

Zaprzysiąwszy zemstę, Ryo rozpoczyna przygodę w celu znalezienia mordercy swego ojca, ale nie dla żadnych korzyści.

W późniejszym czasie, Ryo zostaje wręczony list zaadresowany do jego ojca.
List został wysłany przez mężczyznę zwanego Yuanda Zhu i ostrzega o niebezpieczeństwie, jednak mówi także o osobie, na której można polegać w razie niebezpieczeństwa. Osoba ta nazywa się Master Chen i Ryo pragnie go odnaleźć. On wyjaśnia, iż Lan Di jest liderem organizacji Chiyoumen, a na podstawie tego, iż zdobył już jedno lustro, będzie w poszukiwaniu kolejnego, które razem z pierwszym tworzą parę...

Ryo w końcu odnajduje lustro, znane jako Lustro Smoka, jednak wciąż pragnie odnaleźć Lan Di i pomścić śmierć swego ojca. Master Chen informuje, iż Lan Di udał się do Hong Kongu, dlatego Ryo postanawia za nim podążyć, ale nieznany napastnik decyduje się z nim raz na zawsze rozprawić.

Twardo dążąc do celu i pokonując napastnika, Ryo staje twarzą w twarz z MAD ANGELS, blisko związanymi z Chiyoumen. Z pomocą Gui Zhang’a, syna Master Chen’a, kładą koniec gangowi, oburzając MAD ANGELS.
Po wszystkim Master Chen wręcza Ryo list introdukcyjny do Lishao Tao – mistrza, który pomoże Ryo, kiedy ten przybędzie do Hong Kongu.

Kim jest Yuanda Zhu, nadawca listu ?
Jaka tajemnica kryje się za Lustrem Feniksa ?
Gdzie jest Lan Di, morderca ojca Ryo ?

Ryo przybywa do Hong Kongu z wieloma znakami zapytania, rozpoczynając przygodę w celu poznania prawdy kryjącej się za tymi tajemnicami.


2.POSTACIE


RYO HAZUKI – wychowywany przez swego ojca, w dość rygorystyczny sposób poznawał wiele technik z opracowanej przez ojca sztuki walki znanej wśród wielu mistrzów jako Hazuki Jujitsu. Będąc świadkiem śmierci swego ojca postanawia podążyć za mordercą i wyrównać rachunki. Miły i momentami dażący innych zbyt dużym zaufaniem, Ryo zostaje wykorzystywany przez innych niemiłych mu ludzi. Jednak jego stanowczość pozwala mu na poznanie wielu uprzejmych i pomocnych przyjaciół, którzy pomagają mu się dostać do Hong Kongu – miejsca, gdzie Ryo rozpocznie poszukiwanie przyjaciela swego ojca sprzed 20 lat.

CHANG LONG LAN DI – Lider Chińskiej Organizacji zwanej Chi You Men, przybywszy do Hazuki Dojo odbiera Iwao tajemniczy przedmiot, zwany „Dragon Mirror”, po czym zabija ojca Ryo. Po powrocie do Chin Lan Di rozpoczyna poszukiwanie przyjaciela zabitego Iwao, Zhu Yuan Da, jednocześnie poszukując drugiego z luster – „Phoenix Mirror”.

IWAO HAZUKI – mistrz sztuki martial arts, twórca jej odrębnej gałęzi zwanej Hazuki Jujitsu, Iwao przed 20 laty podróżował do Chin, gdzie poznał wielu ludzi i skąd przywiózł wiele pamiątek. Jednymi z nich są 2 tajemnicze lustra, które razem tworzą klucz do skarbu; zostaje zabity na oczach syna przez tajemniczego mężczyznę zwanego Lan Di.

SHENHUA LING – tajemnicza dziewczyna co raz pojawiająca się w snach Ryo. Wychowana w otoczeniu natury, Shenhua wyznacza przeznaczenie Ryo. Jak zakończy się jej spotkanie z chłopakiem z Japonii ?

XIUYING HONG – mistrzyni Hong Kongu, pomaga Ryo w przetrwaniu w wielkiej metropolii oraz odnalezieniu przyjaciela ojca Ryo, Zhu Yuan Da. Xiuying martwi się o Ryo, aby ten nie zszedł na „złą ścieżkę”, tak jak zrobił to jej brat, Ziming, po którym słuchy zaginęły dawno temu, a Xiuying została tylko fotografia i fragment „Ying & Yang”.

WUYING REN – lider lokalnego gangu „Heavens”, Ren pomaga Ryo podczas poszukiwań Zhu Yuan Da w Kowloon. Na początku robi to, gdyż wyczuwa w całej sprawie pieniądze, jednak w późniejszym czasie naprawdę zaprzyjaźnia się z Ryo.

ZHU YUAN DA – właściciel „Five Stars Corporation”, bardzo dobry przyjaciel Iwao Hazuki’ego; nadawca listu do Japonii, w którym ostrzega o niebezpieczeństwie ze strony Chi You Men. List dociera jednak za późno, a dla Ryo jest jedynym tropem, który pomoże mu w końcu dotrzeć i spotkać się z Yuanda Zhu.


3.SEKRETY


„Shenmue II” posiada wiele sekretów, które możecie odkryć w trakcie gry. Głównie są to cut-scenki, które nie mają większego wpływu na rozwój fabuły, ale miło jest mieć świadomość, że w grze widziało się praktycznie wszystko :). Autorem sekretów jest w większości vagrant3 i to na jego ręce składajcie pochwały :). Miłego odkrywania ;).

1/CD PLAYER
Po włożeniu każdej z płyt „Shenmue II” do odtwarzacza CD i włączeniu drugiego „utworu” usłyszymy ostrzeżenie, że płyta jest do Dreamcast’a i nie należy jej umieszczać na innych nośnikach... bla, bla, bla. Na każdej z płyt jest ten sam tekst, ale przeczytany przez innych lektorów.

2/OBRAZ PŁYT
Gdy spróbujemy odtworzyć którąś z płyt „Shenmue II” jako Audio w naszym DC, zamiast charakterystycznego „biało-niebieskiego” obrazu na schemacie płyty, zobaczymy jeden z art’ów, które możemy ujrzeć podczas zmiany płyt w trakcie gry (patrz: pkt.4).

3/MATERIAŁY NA PŁYTACH
Po włożeniu dowolnej z płyt „Shenmue II” do napędu w PC można znaleźć na nich różne ciekawe pliki (głównie art’y, trailer’y). Na każdej płycie jest co innego.

4/ART’Y PRZY ZMIANIE PŁYT
Po ukończeniu każdej z płyt, na ekranie sugerującym zmianę na następną należy naciśnąć prawy spust (R) aby obejrzeć całkiem ładne art’y (po 2 na każdą płytę).

5/HELP SCREEN
Po naciśnięciu przycisku „Start” włącza się pauza i pokazuje się Help Screen. Aby wyłączyć napisy należy jednocześnie naciśnąć X i Y :). Przydatne podczas robienia screen’ów.

6/SZYBKA KASA NA POCZĄTKU GRY
Grając drugi raz nie można dać się zaskoczyć złodziejom ! Należy więc przed stratą plecaka wydać cały szmal na zapalniczki (najlepiej Scorpion i Jackal, jak się skończą na stoisku na samym począteczku gry, to trzeba zagadać jeszcze raz), które później (ze stratą ale jednak bo za 35 HK $) można opchnąć w Golden Flower Pawnshop w Wise Men's Qr. W innych lombardach nie dają za nie tak dużo.

7/ZDJĘCIE WONG’A
Po tym, jak Ryo odzyska plecak należy udać się do sklepu wędkarskiego „Big Catch Tackle Shop” na Queen’s Street. Tam właściciel zgodzi się oddać zdjęcie Wong’a.

8/POMOC W PROSTOWANIU SKLEPOWEGO SZYLDU
Kiedy po raz pierwszy Ryo idzie do Come Over Guest House w Green Market Qr., należy zamiast kłaść się spać, wrócić spowrotem na ulicę i skręciwszy w lewo dojść do sklepu na rogu. W pewnej chwili facet poprosi Ryo o „dyrygowanie”, w którą stronę przechylić szyld, aby wisiał prawidłowo :).

9/ZDJĘCIE JOY
Po zakończeniu pracy w porcie w Aberdeen pierwszego dnia, należy udać się w okolice Pigeon Park. Tam spotkasz gościa, który na samym początku gry zrobił Ci zdjęcie.

10/BRAT WANG’A
W Yan Tin Apartaments należy wejść na najwyższe piętro budynku i podejść do oświetlonego słońcem okna, aby spotkać brata Wang’a znanego z pierwszej części „Shenmue” (pracownik Ajiichi Chinese Restaurant, facet który chciał, żeby mu kupować picie :|). Aczkolwiek nie stoi on tam od samego początku gry. Można się do niego wybrać np. pod koniec pierwszej płyty, zanim udamy się do Da Yuan Apartments.

11/WALKA Z XIUYING
Pod koniec pierwszej płyty Ryo odbywa walkę z Xiuying. Należy od samego początku walki nie zadawać żadnych ciosów (z resztą i tak żadne nie wchodzą), aby ujrzeć „automatyczną” walkę.

12/GUIXIANG SENSEI
Kilka dni po tym, jak Ryo pomaga Guixiang zaczepianej przez „land sharks”, trzeba ją odwiedzić (będzie stała przed Yan Tin Apts.). Włączy się wtedy cut-scenka, w której Ryo nauczy się nowej techniki. W pewnym momencie zawitają dwaj goście, na których Ryo będzie miał idealną okazję wypróbować nowo poznany cios.

13/SCENKA W BLUE SKY BEER GARDEN
W momencie, w którym należy zrobić Chawan Signs, zanim zrobi się to w odpowiednim miejscu (Dou Jiang Dinner), można popróbować w innych miejscach. W Blue Sky Beer Garden włączy się cut-scenka z Fangmei i Eileen (którą najpierw trzeba poznać, ale o tym trochę później).

14/SCENKA W WHITE DYNASTY QR.
Tym razem spróbuj zrobić Chawan Signs w White Dynasty Qr. przy stolikach, aby zobaczyć kolejną, efektowną scenkę.

15/SCENKA NA QUEEN’S STREET
Tym razem Chawan Signs należy zrobić w restauracji Ling Ling, w której na początku gry, gdy Ryo szukał skradzionego plecaka, został zaczepiony przez 2 kolesi.

16/FANGMEI Z PATELNIĄ
W dzień po spotkaniu z Zhang’iem w Dou Jiang Dinner i rozróbie w White Dynasty Qr. należy udać się do Man Mo Bistro, aby w ciekawych okolicznościach spotkać Fangmei.

17/ZDJĘCIE FANGMEI
W momencie, w którym Ryo szuka Ren’a (może nieco później, kiedy kołuje dla niego kasę) należy udać się na tyły Man Mo Temple, aby ujrzeć cut-scenkę i zrobić sobie zdjęcie z małą.

18/DELIN SENSEI
Przed opuszczeniem Hong Kong’u, kiedy Ryo żegna się ze wszystkimi znajomymi należy pójść do Delina do Fortune’s Pier – Delin nauczy Ryo techniki „Brawling Uppercut”. Żeby zobaczyć śmieszną animację należy ćwiczyć pod jego czujnym okiem, a gdy zapyta się, czy ma ponownie zaprezentować technikę, zgodzić się. Przed przystąpieniem do tego quest’u należy jednak trochę z Delinem popracować przy skrzyniach, w celu „zaprzyjaźnienia się” :).

19/URODZINY FANGMEI
Na wstępie zaznaczam, żeby wszyscy, których irytują rozmowy, chodzenie po mieście i przede wszystkim osoba Fangmei od razu sobie odpuścili ;) . Jak dla mnie ta mała rządzi i jest bardzo ciekawą postacią, a quest ten pozwala lepiej ją poznać. Cel jest taki: kupić Fangmei prezent urodzinowy i poznać ją tak dobrze, żeby mówiła do Ryo po imieniu. Urodziny „mała Chinka” obchodzi 3 Marca. Trzeba więc odpowiednio wcześnie zająć się wszystkim tym, co za moment opiszę. Robienie tego questu za pierwszym razem sprawiło mi sporo kłopotu, zawsze o czymś zapominałem, często więc musiałem load’ować i powtarzać do znudzenia niektóre fragmenty gry. Ostateczny cel można osiągnąć na różne sposoby (choć wszystkie strasznie bliskie mojemu) ale proponuję, aby uniknąć problemów, postępować dokładnie według mojego opisu.
Wszystko zaczyna się pod koniec pierwszej płyty w momencie, w którym trzeba wejść do Man Mo Temple w celu poznania nazwy ostatniego Wude. Podchodzimy więc do gościa zamiatającego chodnik przed świątynią i jeżeli jest 27 lutego wybieramy „Intrude” i wchodzimy, a jeżeli jest wcześniej to wybieramy trzykrotnie „Negotiate”, przyspieszamy czas a następnego dnia albo wchodzimy (jeżeli to już 27.02) albo powtarzamy to co ostatnio aż do 27 lutego. Jeżeli jest już np. 28 lutego czy początek marca, to po ptakach – questu nie da się wykonać. Chodzi po prostu o to by zacząć wynosić książki 28 lutego (oczywiście można to zrobić wcześniej ale wtedy pozostaje kwestia marnowania później czasu, a tak mamy możliwość jego przyspieszenia w tym momencie). Myślę, że bardzo nie namotałem i mogę lecieć dalej. Więc 27 lutego wbijamy się do świątyni, poznajemy Lishao Tao i idziemy do Da Yuan na noc, po czym zmieniamy płytę.
28 lutego zaczyna się ciepłym powitaniem przez Fangmei. Zaczynamy pracę w świątyni (radzę wynosić wszystkie książki i nic nie wywalać na ziemię), później przychodzi Xiuying, a na koniec Hanhui daje Ryo-sanowi scroll. Teraz proponuję poczekać poza terenem świątyni do około godziny 13. Wtedy Fangmei stanie przy bramie i zacznie zamiatać. Każdego dnia należy z nią sporo gadać, choć tak naprawdę to ona powinna sama zagadywać Hazuki’ego. Na samym początku trzeba do niej podejść i zagadać – Ryo zapyta o Yuanda Zhu. Teraz należy oddalić się i spokojnym krokiem (żadnego biegania ;) ) podejść do niej. Powinna sama zacząć rozmowę i o to nam w głównej mierze chodzi. Trzeba tak do niej kilka razy podchodzić. Zazwyczaj codziennie zagaduje cztery razy, zadając różne nie powtarzające się pytania, na które możemy odpowiedzieć zatwierdzając odpowiedzi na d-padzie oraz pomiędzy „pytaniami z wyborem” strzela powtarzające się kwestie. Jeżeli zdarzy się, że nie będzie chciała zaczynać rozmowy to trzeba do niej zagadać i to powinno ją „odblokować”. Pierwszego dnia (28 Lutego) zapyta o restaurację, dwa razy o Xiuying a na koniec o cel przyjazdu Ryo do Chin. Rozmowa może się przenieść do ogrodu, gdyż mała działa według pewnego schematu i o konkretnej godzinie (coś koło 14) idzie zamiatać do ogrodu właśnie. I jeszcze jedna uwaga – trzeba uważać z odpowiedziami, żeby się nie obraziła bo wtedy nie będzie chciała gadać przez cały dzień i „zwalimy” tym samym quest. Jeżeli wszystko będzie tak jak napisałem, to po zadaniu czterech „pytań z wyborem” jej kwestie zaczną się powtarzać. Następną część dnia proponuję spędzić w ten oto sposób: iść do Wise Men's Kung Fu i zapytać o Wulinshu, a następnie iść do zamkniętej już biblioteki Man Mo i poczekać do następnego dnia.
1 Marca zaczynamy pracą z książkami, w której trakcie należy sprawdzić gablotkę z Wulinshu (tego nie jestem do końca pewien, ale jeżeli nie sprawdzimy gablotki podczas pracy, to przyjdzie do ogrodu Hanhui nauczyć Ryo techniki, a gablotkę możemy sprawdzić tego samego dnia, ale po spotkaniu z Hanhui’em). W trakcie pracy przyjdzie Fangmei i poczęstuje Ryo herbatką, a po pracy przyjdzie Xiuying, z którą spotkanie ostatecznie zakończy się znalezieniem karteczki z Chawan Sign. Około 13 znowu należy zacząć pogawędkę z małą. Generalnie wszystko wygląda podobnie do poprzedniego dnia, tzn. cztery „pytania z wyborem” przeplatane powtarzającymi się kwestiami. Ostatnie „pytanie z wyborem” będzie o to, czy Fangmei może być taka jak Xiuying. Dalszą część dnia proponuję spędzić następująco: iść do Pigeon Park i zapoznać się z Eileen (polecam po drodze minąć szkołę Zhoushana by nauczyć się nowego rzutu; powinna włączyć się animacja gdy będziemy w pobliżu szkoły), znaleźć w Green Market Qr. Bronze Medal (szczegóły w punkcie Nr.20), udać się do Collect Antiques w Wise Men’s Qr. a na sam koniec do Guixiang.
2 Marca znowu zaczynamy pracą z książkami, po której zakończeniu przyjdzie Hanhui. Dalsza część dnia będzie wyglądała inaczej niż ostatnio. Od około 12 Fangmei można znaleźć na wspólnym lunchu z Eileen w Man Mo Bistro. Można tam się udać na krótką pogawędkę, ale nie jest to kluczowe dla całego questu. Ważne jest natomiast to by zrobić Chawan Sign w Dou Jiang. Po zrobieniu tego (około 13:30) będzie można spotkać Fagmei przy wystawie sklepowej (Complete Clothier na Three Blades Street) zaraz naprzeciwko salonu fryzjerskiego Zhangyu. To już tak naprawdę końcóweczka questu. I znowu gadamy z małą tak jak poprzednio i jeżeli wszystko do tej pory zostało wykonane prawidłowo, to po zakończeniu rozmowy powinna włączyć się scenka, w której już Fangmei zwróci się do Ryo po imieniu. Teraz trzeba jeszcze tylko wejść do sklepu i kupić prezent (150 HK $) a na sam koniec dnia wejść do Dou Jiang i spotkać się o 20:00 z Zhang’iem. Można jeszcze przed tym spotkaniem odwiedzić Guixiang i nauczyć się od niej techniki.
3-go Marca nie pracujemy już w świątyni, Ryo oddaje Wulinshu i zaczyna poszukiwania Ren’a. Tego dnia trzeba wręczyć Fangmei prezent. Można ją znaleźć od samego rana w pokoju Xiuying (207) w Da Yuan Apartments. Dla zaczarowanych urokiem Fangmei jeszcze jedna rzecz – co prawda piszę o tym w innym miejscu, ale to nic. Otóż zaraz po wręczeniu małej prezentu można udać się do Man Mo Bistro i obejrzeć tam fajną scenkę.
Dopełnieniem całego questu jest moment, w którym Ryo opuszcza Hong Kong i żegna się ze znajomymi. Trzeba wtedy udać się do pokoju Xiuying... i pożegnać się z Fangmei.

20/MEDALE I WYŚCIG KACZEK
To jeden z moich ulubionych side-questów. Przystąpić do niego można na drugiej płycie. Trzeba zacząć od zdobycia Bronze Medal. W tym celu należy zapoznać się z dwiema dziewczynami (Izumi i Eileen). Izumi to Japonka pracująca w Tomato Store w Goldent Qr., a Eileen to Kanadyjka ćwicząca w pobliżu fontanny (pojawia się tam dopiero jak znajdziemy w bibliotece Man Mo Temple Wulinshu). Po tym jak z obiema pogadamy należy udać się w pobliże Come Over Guest House, wejść w wąziutką uliczkę i dostać się na zaplecze byłego sklepu. Tam na stoliku znajdziemy Bronze Medal. Dopóki nie pogadamy z dziewczynami wejście będzie dosłownie zabite dechami. Teraz mając pierwszy medal trzeba iść do Pine Arcade i wejść na - zablokowane dotąd, najwyższe piętro. Tam zagada do nas kolo w białym garniaku proponując uczestnictwo albo wzięcie udziału w walce. Do wygrania mamy dwie walki, przy czym druga odblokuje się dopiero gdy zaliczymy pierwszą (można pomiędzy nimi sejwować). Nie są przesadnie trudne, ale w moim odczuciu należą do najtrudniejszych w całej grze. Jakoś ja mam z nimi zawsze pewne problemy, a np. z żadną walką na 3 płycie już nie. Pierwsza walka jest zdecydowanie łatwiejsza, a po jej wygraniu dostajemy Silver Medal. Druga walka jest bardzo widowiskowa, kilka razy trzeba wykonywać QTE i w ogóle wypas (jeżeli damy się pokonać przez któryś z tych QTE, to obejrzymy fajny finisher). Po wygraniu walki należy udać się do Izumi i pójść z nią na wyścigi kaczek (wcześniej się nie da). Pierwsza wizyta daje możliwość jedynie obstawiania i oglądania wyścigów. Strasznie to nudne, proponuje więc w tym momencie zdobycie własnej kaczki. Aby tego dokonać należy udać się do drzewa za Man Mo Temple i zabawić się ponownie w łapanie liści. Chodzi o to żeby trzy razy (niekoniecznie pod rząd) złapać więcej niż jednego liścia. Gdy to już się uda pojawi się wśród spadających liści białe piórko, po złapaniu którego Ryo znajdzię się w posiadaniu kaczuszki :) . Teraz trzeba znowu iść do Izumi do Tomato Store by zacząć ściganie się kaczkami. Gold Medal dostajemy po prostu za wygranie wyścigu, co nie jest łatwe ale praktyka czyni mistrza.

21/ZIRYTOWANY REN
Na 3 płycie, gdy Ryo z Ren’em po raz pierwszy odwiedzają Yang’a i jego Herb Shop, należy pokręcić się po sklepie i nie używać dzwonka, mimo iż Ren o to prosi...

22/DURAL ROOM
W Kowloon, w Thousand White Building., na 12 piętrze w pokoju Nr.1207 znajduje się Dural Room.

23/GUI ZHANG NA KASECIE
To jeden z najciekawszych sekretów dla osób znających pierwszą część „Shenmue”. Na trzeciej płycie, kiedy Ryo odsłuchuje znalezione kasety, należy przewinąć do 651 (kluczowa dla gry kwestia pada wcześniej, więc słuchanie całej odpada). Usłyszysz naprawdę interesującą rozmowę :).

24/SHENMUE NA SEGA SATURN
Aby zobaczyć, jak pierwotnie „Shenmue” miało wyglądać na konsoli SEGA Saturn, wystarczy po prostu przejść grę i sprawdzić na 4 płycie „Shenmue Collection”.

25/ZŁE ZAKOŃCZENIE
Podobnie jak w pierwszej części „Shenmue”, tak I tutaj aby obejrzeć złe zakończenie trzeba po prostu spędzić bardzo dużo czasu nic nie robiąc. Zakończenie to ujrzeć można dokładnie 31 Czerwca. Najlepiej zamiast taki szmat czasu włóczyć się po mieście, wykorzystać moment, w którym mamy pogadać z fryzjerem Zhangyu w celu poznania Wude. Po prostu podczas QTE trzeba wciskać A. I tak w kółko. Jest to niewątpliwie żmudne (o wiele wiele bardziej niż w „Shenmue”), ale nie znalazłem lepszego sposobu na przyspieszanie czasu. Można jeszcze po akcji z fryzjerem odwlekać wejście do Man Mo Temple wybierając u zamiatającego gościa "Negotiate". Można też przyspieszyć czas (tylko nie za bardzo) w trakcie skradanki w „Shenmue” (nie łapać spadającej latarki) i przenieść save’a do „Shenmue II”.

All rights ® reserved by vagrant3.


4.SOLUCJA


Przygodę w Hong Kongu rozpoczynasz przypłynięciem do portu w Aberdeen. Twoim pierwszym zadaniem jest odnalezienie Wan Chai – udaj się przed siebie, a w pewnym momencie włączy się cut-scenka z grającymi na instrumentach staruszkami. Zapłać 10 HK $, a staruszka wskaże Ryo stronę, w którą należy kierować się do Wan Chai. Idź dalej – po drodze Ryo zaczepią jacyś goście, a także spotkasz kobietę z dzieckiem, która płynęła z Tobą na statku – ta poleci do przenocowania Freestay Lodge. Udaj się tam – przed wejściem po prawej masz stoisko z mapą Worker’s Pier, a po lewej 2 pierwsze automaty gotcha-gotcha.
Wewnątrz Freestay Lodge, na końcu pomieszczenia jest stolik, na którym leży ulotka z lombardu (Honest), natomiast w szufladzie znajdziesz miniaturkę wózka widłowego (Forklift Red). Dodatkowo na szafce po lewej leży Winning Can, którą także możesz ze sobą wziąść.
Zapisz stan gry i idź dalej. Po drodze natrafisz na doki, w których odbywają się pojedynki na rękę. Za udział w pojedynku, facet da Ci dalsze namiary na Wan Chai.
Idąc dalej, poznasz laskę o imieniu Joy. Po krótkiej cut-scence idź dalej, przy okazji pytając ludzi o drogę. W końcu dotrzesz do śpiącego mężczyzny sprzedającego jedzenie dla ptaków – na lewo od tego stanowiska jest wyjście na Queen’s Street, ale jeszcze przed tym możesz kupić mapę do tej lokacji.
Idź dalej – włączy się cut-scenka, w której 3 gości i dzieciak ukradną Ci plecak ! W plecaku znajduje się Phoenix Mirror, więc musisz go prędko odnaleźć !
Udaj się prosto, na Queen’s Street – tam podejdź do 2 gości siedzących przy stoliku. Ujrzysz cut-scenkę, w której znowu spotkasz Joy – laska dowiedziawszy się o kradzieży plecaka Ryo, powie mu o Wong’u – dzieciak ostatnio był widziany w Pigeon Park.
Udaj się tam – koło fontanny spotkasz Wong’a, który widząc Ryo ucieknie, a Ty wdasz się w pościg za nim !
To Twoje pierwsze QTE w „Shenmue II”, końcem którego będzie Free Battle z gośćmi, którzy brali udział w kradzieży plecaka – masz do dyspozycji kilka nowych ciosów i te znane, opanowane już w „Shenmue”. Kiedy już wreszcie udowodnisz im swoją wyższość, Wong zaprowadzi Ryo do miejsca, gdzie ukrył jego plecak. Na miejscu okaże się, że nie ma pieniędzy ! Wong w celu zrehabilitowania narysuje drogę do Wan Chai; teraz musisz odnaleźć Come Over Guest House w Green Market Quarter – po drodze wstąp do Big Catch Tackle Shop, a otrzymasz zdjęcie Wong’a. Swoją drogą, naprzeciw tego sklepu jest pierwszy lombard – Honest (możesz sprzedać trochę zbędnych rzeczy, aby zarobić kilka groszy). Idź dalej wg.mapki od Wong’a, aż dotrzesz do King’s Road – zaraz po drugiej stronie ulicy jest Green Market Qr.
Idąc przed siebie, znów zaczepi Cię Joy – do przenocowania poleci Come Over Guest House – udaj się tam.
Na miejscu ponownie spotkasz Joy – dziewczyna znajdzie Ryo pracę. Musisz być gotowy jutro o 8:00.
Osiedl się w pokoju, po czym rozejrzyj się po nim – na stole leży ulotka kolejnego pobliskiego lombardu (G.M.P).
Zejdź na dół i zapytaj właściciela o Yan Tin Apartaments – ten da Ci dokładne wskazówki, jak dostać się do South Carmain Qr. – pójdź na lewo od Come Over Guest House, po czym skręć w prawo od Yamato Sushi i idź cały czas prosto; po drodze możesz wstąpić do Guang Martial Arts School i poznać mistrza Zhoushan’a.
Następnie idź do South Carmain Qr. i poszukaj Yan Tin Apts. – w Lotus Park spotkasz Jianmin’a, z którym odbędziesz sparing. Po sparingu zapytaj Jianmin’a o Yan Tin Apartaments. Na prawo od parku masz następny lombard (Carmain), a dalej Yan Tin Apts. Wewnątrz udaj się do pokoju Nr.205 – okaże się, że Lishao Tao już tu nie mieszka, a obecny lokator nie powie nic o aktualnym miejscu zamieszkania mistrza, dopóki nie zapłacisz. Wróć tu jutro, kiedy Joy załatwi Ci jakąś pracę.
Rankiem obudzi Cię Joy – pojedziecie razem do portu. Zadaniem Ryo będzie przenoszenie skrzyń (10 HK $ za jedną) – postaraj się zarobić co najmniej 120 HK $ (aby po raz kolejny zaciągnąć się do roboty przy skrzyniach, wystarczy poszukać Mr. Sun’a lub Delina i zapytać o pracę).
Po pracy wróć do Yan Tin Apartaments – koleś drogo ceni swe informacje i będziesz zmuszony zapłacić mu aż 100 HK $ (!) – w zamian jednak poznasz dokładne położenie mistrza Tao. Musisz znaleźć świątynię Man Mo na wschód od Wise Men’s Qr., w Scarlet Hills.
Koło Lotus Park jest stand z mapą tego obszaru – zlokalizuj wyjście do Wise Men’s Qr., po czym udaj się tam. Na miejscu spróbuj odnaleźć wejście na Scarlet Hills i wejdź do świątyni po lewej. W środku spotkasz tajemniczą kobietę, a zaraz potem niejaki Mistrz Mo da Ryo warunek: aby spotkać się z Lishao Tao, Ryo musi znać 4 Wude. Aby to zrobić, musi spotkać mistrzów sztuki martial arts. Na dobry początek idź do Lotus Park do Jianmin’a – po sparingu staruszek nauczy Ryo ciosu „Iron Palm” (XA) i da Ryo zadanie: jeśli uzyskasz odpowiednią siłę tego ciosu, Jianmin wyjawi pierwsze Wude (przydatne w tym momencie jest posiadanie VMU, która wyświetla aktualny poziom mocy). Po poprawnym wykonaniu „Iron Palm”, poznasz sens i znaczenie pierwszego Wude:

GON – „Nie zaniedbuj treningu”

Pogadaj z Jianmin’em – powie Ci o kolejnym mistrzu znającym kolejne Wude: znajomym już Zhoushan’ie z Guang Martial Arts School – udaj się tam.
Zhoushan nie będzie skłonny do wyjawienia Wude, gdyż nie przypilnował jednego ze swoich uczniów i ten teraz występuje przed publicznością na ulicy i Zhoushan nie czuje się już więcej mistrzem.
Zapytaj się mistrza, gdzie możesz znaleźć jego ucznia – ten powie o Golden Shopping Mall w Golden Qr.
Na miejscu podejdź do leżącego faceta po prawej – gość wkręci Cię w przedstawienie, w którym będziesz musiał własnoręcznie rozłupać kamień. Gdy to zrobisz, poznasz Zongquan’a – ten dowiedziawszy się, że znasz mistrza Zhoushan’a, wręczy Ci list do niego i poprosi o jego przekazanie. Zrób to – Zhoushan w podzięce za wykonanie „Quest’u” powie o kolejnym Wude:

JIE – „Nie pokazuj ani nie stosuj ciosów bezmyślnie”

Zapytaj się Zhoushan’a o kolejnego mistrza, który może znać kolejne Wude – powie o niejakim fryzjerze Zhangyu, mającym swój zakład na Three Blades Street w Lucky Charm Qr.
Na miejscu odszukaj Zhangyu Barber Shop, po czym wejdź do środka – wewnątrz Zhangyu poprosi Ryo, aby usiadł na fotelu. Kiedy przyłoży Ci brzytwę do szyi, NIE NACISKAJ A !
W nagrodę za zachowanie zimnej krwi, poznasz kolejne Wude:

DAN – „Oceniaj zachowując czysty umysł”

Dodatkowo Zhangyu poleci do poznania kolejnego Wude Bloom Tailor (na lewo od Zhangyu Barber Shop) – udaj się tam jutro. Tymczasem wracaj do Come Over Guest House się przespać. Rankiem udaj się do Bloom Tailor – sprzedawca powie Ryo o Guixiang, która mieszka w Yan Tin Apartaments – idź teraz do niej.
W okolicach Yan Tin Apts. zobaczysz, jak poznaną podczas poszukiwań Lishao Tao zgryźliwą staruszkę zaczepiają „land sharks” – po Free Battle z tymi gośćmi,, dowiesz się, że ów staruszka to właśnie Guixiang !
Powie Ryo sens ostatniego Wude, lecz nie pamięta jego nazwy... :| 
Idź do świątyni Man Mo i zapytaj Mistrza Mo o nazwę 4 Wude.
Na miejscu okaże się, że obecnie świątynia nie jest dostępna dla gości. Wybierz „Intrude”, po czym wejdź do świątyni. Wewnątrz Ryo dowie się, że aby spotkać Mistrza Mo, musi wykonać przysługę i wyczyścić ściany świątyni. Tak naprawdę zostaniesz wrobiony, ale to dla Ciebie idealna szansa, by poznać nazwę czwartego Wude – pobiegnij na koniec budynku i przeczyść fragment ściany między pierwszym a drugim regałem od lewej – w ten sposób poznasz nazwę ostatniego Wude:

YI – „Nie wahaj się w dokonaniu dobrego wyboru”

Po chwili spotkasz Mistrza Mo – Ryo wyjawi mu powód, dlaczego chce się spotkać z Lishao Tao. W połowie rozmowy przyjdzie poznana wcześniej w świątyni kobieta – okaże się, że to ona jest Lishao Tao !
Na dworze mistrzyni będzie chciała sprawdzić Ryo w walce – mimo wszelkich prób, żaden z Twoich ciosów nie wejdzie. Po wszystkim poznasz prawdziwe imię mistrzyni – Xiuying Hong. Xiuying wręczy Ryo mapę Da Yuan Apartaments, gdzie od tej chwili będziesz mieszkał. Xiuying mieszka w pokoju Nr.207.
Cut-scenka w pokoju zakończy pierwszą płytę „Shenmue II”, a Ty tym samym rozpoczniesz poszukiwanie Zhu Yuan Da.

INFO: Zapisz stan gry. Następnie zamień 1 CD na 2 CD „Shenmue II” – gra wczyta się automatycznie.

CD 2 – Rankiem poznasz 14-letnią Fangmei. Mała powie Ryo, że Xiuying prosiła, abyś zjawił się w bibliotece świątyni Man Mo. Na miejscu okaże się, że Twoim zadaniem jest wynoszenie drogocennych książek w celu ich przewietrzenia.
Po pracy przyjdzie Xiuying – zapytana o Zhu Yuanda powie, iż zastanowi się, czy coś Ryo o nim powiedzieć. Udaj się na front świątyni – za to, że wykonujesz polecenia Lishao Tao, otrzymasz od Mistrza Mo zwój z ciosem „Horsehoe Kick”. Teraz udaj się do Wise Men’s Qr. popytać o Zhu Yuan Da.
Najlepszym miejscem do znalezienia informacji na temat Yuanda Zhu może się okazać Wise Men’s Kung Fu – sprzedawca powie Ryo, iż Zhu Yuan Da założył korporację zwaną Five Stars Co. oraz, że jest autorem Wulinshu – książkę, opisującą style i uczniów sztuki martial arts. Aktualnie Wulinshu można dostać tylko w świątyni Man Mo – idź tam.
Wewnątrz świątyni zapytaj Mistrza Mo o Wulinshu –powie, że książka jest przechowywana jako skarb na tyłach świątyni. Tam okaże się, że biblioteka jest zamknięta – musisz poczekać do jutra.
Następnego dnia znów wietrzysz książki. Pod koniec pracy przyjdzie Mistrz Mo – będzie chciał zobaczyć ciosy Ryo. W zamian pokaże mu bardzo przydatny cios „Lunging Strike” (ŕXA) – warto się go nauczyć.
Teraz idź do biblioteki w celu odnalezienia Wulinshu – zapewne dostrzeżesz charakterystyczną szafkę z drzwiczkami, a wewnątrz niej zieloną książkę – to Wulinshu !
Niestety, szafka jest zamknięta, a tylko Xiuying ma do niej klucz. Odwiedź ją. Wychodząc na front świątyni spotkasz Xiuying – ta powie Ryo, że nie da mu Wulinshu, gdyż na razie go nie potrzebuje. Twoim zadaniem będzie złapanie spadającego listka w celu „oczyszczenia umysłu” – po złapaniu jednego listka Xiuying stwierdzi, że nadal Ryo nie uzyskał spokoju – teraz musisz złapać 3 razy pod rząd spadające listki, tylko wtedy Xiuying da Ryo dojście do Wulinshu.
Gdy to zrobisz, Xiuying dotrzyma słowa i wręczy Tobie klucz do szafki z książką Zhu Yuan Da. W książce przeczytasz o Sunming Zhao – Lan Di wspominał o nim tamtego dnia, gdy pojawił się w rezydencji Hazuki’ch !?
Z Wulinshu wypadnie także dziwny skrawek papieru z jakimś rysunkiem i podpisem Yuanda Zhu – tylko ten kawałek może być wskazówką, gdzie aktualnie znajduje się Zhu Yuan Da.
Pogadaj z Hanhui’em (Mistrzem Mo) – ten zauważy, że papier jest dość stary i zasugeruje odwiedzenie któregoś ze sklepów z antykami w Wise Men’s Qr. – rozejrzyj się za takowymi. Pytając ludzi dowiesz się o 3 lokalnych sklepach z antykami:
-King’s Ransom
-Man Mo Antiques
-Collect Antiques

W 2 pierwszych sprzedawcy odeślą Cię do Collect Antiques – udaj się tam. W sklepie Ryo dowie się, że rysunek na skrawku papieru to niejakie Chawan Sings – tajny kod,, który stosują i rozumieją nieliczni mistrzowie martial arts. Więcej o Chawan Sings może powiedzieć Guixiang z Yan Tin Apartaments w South Carmain Qr., dlatego idź ją odwiedzić. Na miejscu Guixiang dokładnie wytłumaczy Ryo, na czym polega Chawan Signs. Postaraj się ułożyć znak mówiący innym, iż jesteś towarzyszem Zhu Yuan Da: zaczynając od lewej przesuń pierwszy kubek jeden raz do przodu, następnie trzecie jeden raz do tyłu, po czym zatwierdź.
To właśnie jest Chawan Signs – użyj go w tłocznym miejscu, aby spotkać innych mistrzów.
Wieczorem w pokoju Xiuying ujrzysz krótką cut-scenkę, w której Ryo znajdzie tajemnicze zdjęcie chłopca i dziewczynki, z tyłu podpisane „Ziming” oraz „Xiuying”.
Rankiem Fangmei wyjawi Ryo, iż Xiuying wychowywała się w sierocińcu oraz, że miała brata o imieniu Ziming.
Dziś znowu wynosisz książki na dwór – w połowie pracy przyjdzie Fangmei i poczęstuje Ryo herbatą. Ryo powie małej, że wyglądem przypomina mu kotka, za co Fangmei się obrazi. Po skończeniu pracy przyjdzie Hanhui – wyjawi Ryo, co Xiuying sądzi o nim i o jego zamiarach. W dodatku, wychodząc na front światyni, Hanhui da Ryo zwój z ciosem „Obligue Air Kick”.
Teraz musisz użyć Chawan Signs w miejscu publicznym – doskonałym miejsce może okazać się restauracja. Rozejrzyj się za jakąś.
W Green Market Qr. w Heavenly Tea Shop ktoś zostawi dla Ciebie notatkę z informacją:
„Czekaj w Come Over Guest House” – idź tam jak najszybciej !
Około godziny 19:00 do Come Over Guest House zadzwoni telefon – facet będzie chciał się z Tobą spotkać teraz w Man Mo Park w Wise Men’s Qr. – udaj się w umówione miejsce.
Tam okaże się, że Twój Chawan Sign zauważyli bardzo podejrzani klienci, których musisz pokonać ! Po walce dowiesz się, że goście także szukają Zhu Yuan Da – ten zawsze stosował Chawan Sign w Dou Jiang Dinner w Lucky Charm Qr., lecz ostatnio w ogóle nie zaobserwowali żadnych znaków !
Udaj się tam jutro. Rankiem wynosisz jak co dzień książki. Po pracy Hanhui wręczy Ryo kolejny zwój z ciosem, tym razem będzie to „Mantis Combo”.
Idź teraz do Dou Jiang Dinner – przy stoliku zrób Chawan Sign – otrzymasz notatkę od tajemniczego faceta:
„O 20:00 w Dou Jiang Dinner”
Wstaw się o podanej godzinie w tym miejscu. Poznasz ochroniarza Zhu Yuan Da – spotkanie przerwie jednak grupa gości z Man Mo Park !
Po pokonaniu ich okaże się, że ktoś porwał ochroniarza Yuanda Zhu i udał się w stronę White Dynasty Qr. – zapewne poznasz faceta w przyciemnionych okularach i czarnym garniturze – to on zawitał do rezydencji Hazuki’ch wraz z Lan Di’m !
Czeka Cię kilka QTE, a po nich skonfrontujesz się z dziwną kobietą – sprawnie wykonane Command QTE zaniecha jej plany.
Po wszystkim poznasz Zhang’a – facet jest „prawą ręką” Zhu Yuan Da, jednak nawet on teraz nie wie, gdzie może znajdować się Zhu. Jednak niejaki Ren z gangu „Heavens” może znać miejsce, w którym Zhu Yuan Da się znajduje; Ren i Dou Niu z Yellow Head Syndicate są rywalami, a Dou Niu także poszukuje Zhu Yuan Da. Ryo musi odnaleźć Ren’a !
Ren ma swą siedzibę gdzieś w okolicach Aberdeen. Rankiem Ryo odda Xiuying Wulinshu – po cut-scence udaj się do Aberdeen. Po drodze okaże się, że właśnie są robione jakieś prace budowlane i musisz iść okrążyć Wise Men’s Qr. przez Lucky Charm Qr.
W pewnej chwili spotkasz Joy – dziewczyna do przenocowania znów poleci Come Over Guest House w Green Market Qr.
W Aberdeen idź do Fortune’s Pier i poszukaj Delina (gościa, z którym pracowałeś przy skrzyniach) – powie Ryo o dzielnicy Beverly Hills Wharf, w której to zaszywa się gang „Heavens”. Gdy ponownie zagadasz do niego, powie abyś popytał kogoś w parku (Worker’s Pier) o dokładne położenie Beverly Hills Wharf.
Idź do Pigeon Park – od stoiska z ptasim jedzeniem skręć w lewo, po czym zaraz w prawo na schody – idź wzdłuż „korytarza”. Przy wyjściu, po prawej Ryo powinien dostrzec bramę do „BHW”. Nie możesz jednak wejść, gdyż brama jest strzeżona przez członka gangu. Popytaj ludzi o alternatywną drogę wejścia – wychodząc z zakamarka na pewno zauważysz 2 typków w białych garniturach – pogadaj z nimi.
Goście zasugerują, aby bezpośrednio pogadać z członkami gangu o sposób wejścia do „BHW”. Pogadaj z nimi jeszcze raz – członkowie „Heavens” bywają w dokach, obserwując pojedynki na rękę. W miejscu, gdzie siłowałeś się na początku gry dowiesz sie, że członkowie gangu „Heavens” tu nie przychodzą, lecz często są widziani na stoiskach hazardowych w Fortune’s Pier. Udaj się do Fortune’s Pier, do Blue Sky Beer Garden (po schodach od Fortune’s Eatery) i zagraj w rzutki z gościem obsługującym bar – bez względu na wynik, facet powie Ryo o Magazynie Nr.8 – to tam gang spotyka się po 19:00.
Poszukaj Magazynu Nr.8 (pomocni w poszukiwaniach mogą się okazać pracownicy portu) – jest to magazyn z dużymi czerwonymi drzwiami. Przyjdź do niego po 19:00 (możesz użyć funkcji przyspieszenia czasu).
Wewnątrz Magazynu natkniesz się na członków gangu – czeka Cię Free Battle, po którym goście zabiorą Cię do Beverly Hills Wharf. Na miejscu okaże się, że kolejni członkowie gangu „Heavens” zastawili na Ciebie pułapkę !
Walka z nimi okaże się bezużyteczna – w nocy Ryo obudzi się na łodzi Wong’a – będzie wycieńczony, dlatego Wong zaproponuje Ryo spędzenie tutaj nocy.
Następnego dnia Wong wręczy Ryo zapalniczkę (HEAVENS ZIPPO) – znak, że jesteś członkiem gangu. Dzięki temu będziesz mógł swobodnie wchodzić i wychodzić przez bramę Beverly Hills Wharf.
Na dobry początek zapoznaj się z okolicą – po drodze każdy z „Heavens’ów” będzie wyskakiwał do Ciebie z pięściami – bez wahania sklep im maski, przecierając sobie dalszą drogę.
Po kilku walkach Ryo dowie się o niejakim Cool Z – to jedyny gość, który wie gdzie jest Ren. Idź dalej – po kolejnych walkach dowiesz się, że Cool Z jest prawdopodobnie na wysypisku śmieci. Jeśli natrafisz na słabego gościa, którego przekona siła Twoich „argumentów”, da Ci mapę Beverly Hills Wharf. W następnych wygranych walkach przestraszony gość może Cię zaprowadzić na wysypisko.
Gdy już tam dotrzesz, spotkasz 3 znajomych typów, którzy na początku gry ukradli Ci plecak – gość z radiem to właśnie Cool Z !
Ryo dowie się, że musi zapłacić 500 HK $, aby spotkać się z Ren’em – do zdobycia tej kwoty nadaje się The Beast (arena w centrum „BHW”) – koleś, którego musisz pokonać w 5 ciosach przed upływem 3 minut.
Kiedy już zapłacisz, Cool Z zaprowadzi Ryo do Ren’a – czeka Cię QTE, więc bądź czujny !
Jeśli się sprawdzisz, Ren narysuje Ryo miejsce na mapie, w którym masz się z nim spotkać – czy zaprowadzi Cię do Zhu Yuan Da ? Udaj się jak najprędzej do Fortune’s Pier !
Kiedy dotrzesz na umówione miejsce, Ren zaprowadzi Cię do Podziemnego Magazynu – kobieta z pamiętnej rozróby w White Dynasty Qr. robi jakieś czarne interesy !?
W pewnej chwili zgasną światła. Ren ukradnie pieniądze ze stołu, a Tobie pozostanie walka. Po wygranej Ryo spotka Joy i Wong’a – Joy powie, że Ren jest w Pigeon Park (Worker’s Pier) – idź tam !
Wdasz się w pościg za Ren’em – staraj się go nie stracić z oczu ! Bieg doprowadzi was do zamkniętej miejscówki zwanej „Lucky Plaza” – dalszy pościg odbędzie się w formie QTE – doprowadzi Cię on na szczyt konstrukcji, bieg zakończy się upadkiem z wysokości. Ryo wyjawi Ren’owi powód, dlaczego chce się spotkać z Zhu Yuan Da, po czym Ren powie, iż Zhu ukrywa się w Kowloon i żeby Ryo przybył tam później.

INFO: To już ostatnie chwile Ryo w Hong Kongu. Upewnij się, że pożegnałeś się ze wszystkimi, których poznałeś i którzy byli Ci pomocni. Gdy Ryo spotka się z Xiuying w Man Mo Temple, opuści Hong Kong i wyruszy do Kowloon.

Rankiem znów obudzisz się na łodzi Wong’a – Ryo podziękuje dzieciakowi za wszystko. Teraz musisz podziękować reszcie przyjaciół.
Pod koniec dnia udaj się na tyły Man Mo Temple – spotkasz się z Xiuying, która zaproponuje pojedynek – w trakcie walki Xiuying nauczy Ryo nowej techniki, „Counter Elbow Assault”. Hanhui wyjawi, że Xiuying martwi się o Ciebie.
Wieczorem zaczepi Cię jeszcze Fangmei – wręczy Ryo fotografię z Lishao Tao. Ryo pożegna się, po czy odejdzie, a Ty w ten sposób ukończysz drugą płytę „Shenmue II”

Goodbye Hong Kong, Welcome Kowloon...

3 CD „Shenmue II” rozpoczyna się przybyciem Ryo do Kowloon – na początek idź wzdłuż Dragon Street. Po drodze spotkasz Cool Z – zaprowadzi Cię do kryjówki Ren’a. Po krótkiej wymianie zdań wraz z Ren’em udacie się do niejakiego Yang’a – faceta, który pracował dla Zhu Yuan Da.
Na miejscu Ren powie, aby Ryo zadzwonił dzwonkiem, w celu przywołania Yang’a zza zaplecza – zrób to.
Yang umówi Ryo z Zhu Yuan Da w Dancing Dragon Building – gdy spotkasz faceta w czarnym garniturze, podaj mu hasło „Dragon’s don’t sleep” („Smoki nie śpią”).
Teraz wyjdź z Great View Bldg. W Thousand White Qr. Popytaj ludzi o drogę do Dancing Dragon Bldg. Dowiesz się, że ów budynek jest w Stand Qr.
Najpierw musisz pójść do Dimsum Qr. (skręć w lewo od wejścia do Great View Bldg. i udaj się na tyły budynku. W Dimsum Qr. popytaj ludzi o Dancing Dragon Bldg. – ktoś napewno Cię tam zaprowadzi.
Na miejscu skieruj się w lewo – pogadaj z gościem w garniturze, pamiętając o haśle („Dragon’s don’t sleep”). Kieruj się wg.wskazówek gości. W ten sposób dotrzesz na 7 piętro – ostatni z facetów powie, abyś wszedł do drzwi z symbolem smoka. Wewnątrz przekonasz się, że Yang Cię wrobił !
Ren przyjdzie z pomocą, jednak jego ciosy nie zrobią na Dou Niu większego wrażenia – razem z Ren’em zostaniecie skuci i zamknięci w celi !
Trzeciego dnia wpadniecie na pomysł, jak się stąd wydostać. Po całej akcji dostaniesz się na dach budynku, gdzie wraz z Ren’em spędzisz noc.
Rankiem kontynuujecie ucieczkę – czeka was konfrontacja z Yuan oraz ucieczka przed samym Dou Niu, która zakończy się skokiem z dużej wysokości.
Akcja automatycznie przeniesie się do kryjówki Ren’a. Tam przybędzie Wong, który rozpracuje kajdanki. Przed kryjówką Ren’a spotkasz Joy – po krótkiej rozmowie, razem z Ren’em udacie się spowrotem do Yang’a załatwić porachunki.
W Herb Shop wraz z Ren’em rozprawisz się z Yang’iem – dopiero związany, pod naciskiem powie o Huang’u – telegrafiście, który może mieć jakieś informacje o położeniu Zhu Yuan Da. Ren da Ryo wskazowki – Huang mieszka w pokoju Nr.902 w Tea Break Bldg. – aby się tam dostać, idź na tyły Great View Bldg. i poszukaj restauracji Everyone’s Restaurant. Tam pogadaj z Joy – wskaże Ryo wejście do Tea Break Bldg. oraz powie, że pokój Nr.902 znajduje się na 9 piętrze budynku. Skorzystaj z windy, aby się tam dostać.
Wewnątrz pokoju Huang’a okaże się, że jest pusto i ciemno – poszukaj włącznika światła. Gdy już go znajdziesz, przeszukaj na spokojnie pokój. Po pewnym czasie zapewne zauważysz charakterystyczny kosz na śmieci przykryty jakimś pudłem, stojący na lewo od wejścia. Podnieś pudło – w koszu znajdziesz wyrzucone kasety. Akcja automatycznie przeniesie się do kryjówki Ren’a – ten wręczy Ci odtwarzacz. Twoim zadaniem będzie odsłuchanie ostatniej znalezionej kasety – przewiń do 591: wysłuchasz rozmowę między Yuan a Dou Niu, z której dowiesz się, że Yuan przetrzymuje jednego z towarzyszy Zhu Yuan Da !
Udaj się „w miasto” dowiedzieć się czegoś o Yuan – przy wyjściu z Dragon Street zaczepi Cię niewidomy grajek – posłuchaj jego piosenki. Zaraz potem Ryo wpadnie na trop – dźwięk dzwonu na kasecie ?!
Niewidomy grajek powie o Moon Child Bldg., który jest w Stand Qr. – udaj się tam.
Wewnątrz budynku zapytaj o dźwięk dzwonu – dowiesz się, że taki dźwięk może być słyszany w sierocińcu.
Zapytawszy o sierociniec dowiesz się, że ten jest na 8 piętrze tego budynku – możesz użyć windy, aby się tam dostać. Gdy już znajdziesz się na górze, przed drzwiami sierocińca zagada do Ciebie mała dziewczynka – zapytan o Yuan powie, że niejaki Hongji będący wewnątrz sierocińca może coś o niej wiedzieć. Wejdź do środka – tam spotkasz się z Ren’em. Po rozmowie podejdź do dzieciaka stojącego na krześle – Hongji wie o Yuan, ale nie jest skłonny zbyt wiele powiedzieć. Ren zasugeruje, aby go czymś przekupić – Ryo wręczy małemu figurkę AFTERBURNER II. Uszczęśliwiony dzieciak powie, że Yuan ma gadającego ptaka oraz zaprowadzi was do swojej nauczycielki, która może wiedzieć więcej o Yuan – nauczycielka odeśle Ryo do sklepów z ptakami – może sprzedawcy będą wiedzieć cokolwiek o tej kobiecie ?
Dodatkowo nauczycielka zaproponuje Three Birds Bldg. – wychodząc z pokoju kobiety pogadaj jeszcze z Hongji’m – dowiesz się, że Three Birds Bldg. jest w Dimsum Qr.
W budynku wypytaj o stoiska z gadającymi ptakami – dowiesz się, że takie stoisko można znaleźć na 6 piętrze budynku. Użyj windy – najpierw wjeżdżając jedną na 7 piętro, następnie korzystając z drugiej, zjeżdżając piętro niżej.
Tam także popytaj sprzedawców – niejaki Nine Birds Shop zajmuje się sprzedażą gadających ptaków. Sklep znajduje się na 9 piętrze. Skorzystaj z windy w podobny sposób jak wcześniej.
Na 9 piętrze pogadaj z facetem – okaże się, że Nine Birds Shop niedawno przeniósł się na dach – udaj się tam. Na miejscu porozmawiaj ze sprzedawcą ze stoiska Nine Birds Shop – facet powie, że Yuan przychodzi tu każdego dnia wieczorem, aby kupić najlepsze jedzenie dla swojego ptaka – musisz poczekać do wieczora (możesz użyć „przyspieszenia czasu”).
Wieczorem spotkasz Ren’a. Po chwili zjawi się Yuan – waszym zadaniem będzie ją śledzić. Bądź ostrożny i nie podchódź zbyt blisko Yuan !
Cała akcja zakończy się dotarciem do domu Yuan – Ren rzuci monetą, aby zdecydować, kto wywarzy drzwi – bez względu na to, co wybierzesz (Orła czy Reszkę), i tak to Tobie zostanie powierzone to zadanie – bądź czujny.

Pokój Yuan – poszukaj towarzysza Zhu Yuan Da. Po dłuższych poszukiwaniach znajdziesz go za parawanem – okaże się, że to Zhang !
W pewnym momencie usłyszycie kroki Dou Niu – prędko ukryj się za parawanem !
Głupca uda się przechytrzyć i razem z Zhang’iem wrócicie do kryjówki Ren’a. Tam ledwo żywy Zhang poda Ryo informacje o Zhu – facet znajduje się w Ghost Hall Bldg. na 10 piętrze. Wróć do kryjówki i porozmawiaj z Joy – Ghost Hall Bldg. znajduje się w Thousand White Qr. – idź tam. Po drodze pogadaj jeszcze z Cool Z – Ghost Hall Bldg. znajdziesz idąc w północno-zachodni róg Kowloon.
Przed wejściem Ghost Hall Bldg. jest stoisko z mapą budynku – zakup jedną. Wewnątrz Ghost Hall Bldg. zauważysz, że budynek jest bardzo zrujnowany i jedyną drogą na górę są drewniane belki – nie masz większego wyboru. Wjedź windą na 3 piętro i rozpocznij „zabawę” – wejdź po schodach na 4 piętro i podejdź do pierwszej belki. Nie będzie łatwo, więc po każdej przebytej belce, twórz save’a.
Gdy na 10 piętrze znajdziesz się po drugiej stronie, skieruj się do charakterystycznych drzwi – Ryo spotka Ren’a – cwaniak dostał się tutaj bez problemu za pomocą windy, do której w niewyjaśniony sposób zdobył klucz.

Five Stars Corporation – rozejrzyj się po pomieszczeniu. Zapewne dostrzeżesz posążek Buddy z 4 otworami – włóż klucz, który podarował Ci Zhang, do czoła Buddy – zostały jeszcze trzy.
Aby odszukać pozostałe klucze, zbadaj dokładnie otoczenie: zaczynając od posążka, kieruj się w lewo. W wazie stojącej na górnej połce szafki koło okna znajdziesz kolejny klucz (PHOENIX). Dalej na lewo masz stojący w rogu stół – w jego lewej szufladzie znajduje się następny klucz (ROOSTER). Idź dalej – na blacie biurka jest kolejny klucz (WILD BOAR), natomiast w szufladzie biurka po prawej leży diagram układu kluczy (FOUR DIVINE BEASTS). Nad biurkiem wisi tablica z napisem „Eight Principles of Ying & Yang” (identyczna jak w Hazuki Dojo), a za nią piąty już klucz (BLUE DRAGON). Idź dalej na lewo – pod skorupą żółwia znajdziesz kolejny klucz (FISH). Teraz podejdź do półki stojącej na wprost posążka Buddy, w centrum pokoju – tam stoi identyczna waza jak na półce koło okna, a wewnątrz niej znajduje się kolejny klucz (GOAT).
Dalej masz szafkę w meblu, na którym stoi posążek Buddy. W środku znajdziesz uniform Hazuki’ch (!), z którego wypadnie ostatni klucz (WHITE TIGER). Podejdź teraz do posążka Buddy i wg.schematu FOUR DIVINE BEASTS włóż kolejno:
-DO LEWEGO OKA BUDDY ~ WHITE TIGER
-DO PRAWEGO OKA BUDDY ~ BLUE DRAGON
-DO UST BUDDY ~ PHOENIX
Po chwili okaże się, ze za szafą było ukryte jeszcze jedno pomieszczenie, w którym przesiaduje Zhu Yuan Da ! Spotkanie przerwie jednak Yuan – okaże się, że byliście śledzeni ! W pewnej chwili zjawi się też Dou Niu, który wyrzuci Ryo przez okno – po szczęśliwym lądowaniu czeka Cię Free Battle z 4 gośćmi, po chwili skonfrontujesz się także z Dou Niu – walka zakończy się mocnym uderzeniem, po którym Ryo padnie na ziemię. Na pomoc przybędzie Xiuying, która rozprawi się z Dou Niu.
3 dni później Ryo obudzie się w Klasztorze – Xiuying poinformuje Cię, że Zhu Yuan Da został porwany przez Yellow Head Syndicate. Po wyjściu z Klasztoru spotkasz Wong’a – ten powie, że Ren czeka na Ciebie w swojej kryjówce; akcja automatycznie się tam przeniesie.
W kryjówce Joy powie, iż Zhu jest przetrzymywany w Yellow Head Bldg. Zhang dodatkowo powie, że Dou Niu został wynajęty przez Chi You Men, aby schwytać Zhu Yuan Da.
Musisz w jakiś sposób dostać się do Yellow Head Bldg. – Zhang postara się zdobyć jakieś informacje, jak to zrobić – skontaktuje się z Ryo, używając Chawan Sign.
Udaj się teraz „w miasto”, sprawdzić główne bramy Yellow Head Bldg. – okaże się, że wszystkie wejścia są zablokowane przez ludzi Yellow Head. Ren zasugeruje użycie Chawan Sign, aby zdobyć jakieś informacje – rozejrzyj się więc za jakimiś restauracjami.
W efekcie końcowym dotrzesz do Nihao Teahouse w Dimsum Qr. – gdy tam zrobisz Chawan Sign, otrzymasz kartkę od Zhang’a:
„Moon Child Bldg., Pokój Nr.503”
Na początku rozejrzyj się za Moon Child Bldg. – dowiesz się, że budynek znajduje się w Stand Qr. – udaj się tam i go zlokalizuj.
W środku Moon Child Bldg. użyj windy, aby dostać się na 5 piętro.
Wewnątrz pokoju 503 okaże się być ciemno – tajemniczy gość zaproponuje sparing, po nim twoim zadaniem będzie uderzenie/trafienie tajemniczego gościa (tzw. „Oko umysłu”) – gdy to zrobisz, Ryo nauczy się specjalnej techniki „Predictive Explosion”, tym samym poznając oblicze tajemniczego mężczyzny – ten okaże się być poznanym wcześniej niewidomym grajkiem !
Facet widzi i zna ojca Ryo, który bywał tu przeszło 20 lat temu. Facet dowiedziawszy się, że Iwao został zabity, postara się pomóc Ryo – wręczy mu zdjęcie zwiadowcy Yellow Head Syndicate, poszukującego „młodych talentów” martial arts jako ludzi dla Chi You Men. Aby spotkać się ze zwiadowcą, Ryo musi brać udział w ulicznych walkach. Wyjdź na zewnątrz i popytaj ludzi o pobliskie areny. Kieruj się wg.wskazówek – gdy na danej arenie zauważysz zwiadowcę ze zdjęcia, bierz udział w pojedynku.
Po 3-4 wygranych walkach w 3-4 różnych arenach zwiadowca zaczepi Ryo – spotkaj się z nim wieczorem na Dragon Street.
Po 19:00 w zaułku Dragon St. Ryo zaczepi zwiadowca, który wręczy mu 3 fotografie – pokonaj 3 street fighter’ów, dopiero wtedy pogadasz ze zwiadowcą.
Przy wyjściu z Dragon St. Porozmawiaj z Kai’em („niewidomym” grajkiem). Wypytaj go o wszystkich 3 street fighter’ów; dowiesz się, że:
-ROD STUNT jest fighterem w Phoenix Bldg. w Dimsum Qr.
-GREG MORE jest fighterem w Blue Dragon Garden
-CHUNYAN jest fighterem w Black Heaven Bldg.
Na początek udaj się do Phoenix Bldg. na walkę z Rod’em (wejdź do Tea Break Bldg. i odnajdź wejście do Phoenix Bldg.) – pogadaj z „gorylem” strzeżącym wejścia: okaże się, że musisz zapłacić 500 HK $, aby wejść i wziąść udział w walce. Zapłać, po czym wejdź do środka – na 1 piętrze masz automat z grą AFTERBURNER II. Pogadaj z facetem stojącym koło automatu – walki odbywają się na 4 piętrze w podziemiach. Wejdź na górę na 4 piętro, aby stamtąd za pomocą windy zjechać na 1 piętro w podziemiach. Następnie schodami zejdź na dół na 4 piętro w podziemiach – tam zastaniesz pierwszego przeciwnika – Rod’a Stunt’a.
Uważaj, bo upadek z areny kończy się przegraniem rundy – gdy już zdołasz go pokonać, otrzymasz wynagrodzenie warte 1000 HK $. Mając tyle kasy, udaj się na walkę z drugim street fighter’em – Greg’iem More. Facet walczy na arenie w Blue Dragon Garden w Stand Qr.
Przed wejściem będziesz musiał wpłacić 1000 HK $ - zapłać, po czym zejdź na dół. Po zatwierdzeniu walki spotkasz Ren’a. Ten wepcha Ryo na arenę – czeka Cię walka. Uważaj, gdyż pozornie łatwa może przysporzyć problemy.
Po wygranej walce zarobisz 2000 HK $ oraz dowiesz się, że Ren stracił swoją kasę, obstawiając przegraną Ryo.
Czas udać się na ostatnią, rozstrzygającą walkę z Chunyan w Black Heaven Bldg. – budynek znajduje się na prawo od Blue Dragon Garden, obok wejścia do Star Gazing Point.
W budynku idź przed siebie – zapytaj napotkanego gości o Chunyan. Dowiesz się, że musisz wspiąć się aż na 12 piętro – tam znajdziesz „bramy piekieł”. Użyj windy aby dostać się na 13 piętro, po czym schodami zejdź piętro niżej.
Na 12 piętrze zejdź przez bramę na zrujnowaną powierzchnię, od razu skręcając w prawo. Pogadaj z gościem – udział w walce kosztuje 2000 HK $ - zapłać, po czym zejdź w dół na 9 piętro. Zatwierdź walkę, a ujrzysz dość brutalną cut-scenkę, po której rozpoczniesz walkę. Walka z Chunyan należy do najtrudniejszej z wszystkich trzech. Na jej koniec będziesz musiał wykonać Command QTE (ßB).
Udowodnienie swej wyższości nad Chunyan pozwoli Ci zarobić 3000 HK $.
Po walce zwiadowca ponownie zaczepi Ryo – jeszcze raz spotkaj się z nim wieczorem na Dragon St.
Po 19:00 zjaw się w zaułku – zwiadowca wręczy Ryo mapę Podziemi Thousan White Bldg. – masz się tam zjawić pojutrze.
Akcja automatycznie przeniesie się do kryjówki Ren’a – Ren zasugeruje, że przez podziemne tunele Thousand White Bldg. dostaną się do Yellow Head Bldg.

INFO: Pojutrze Twoim zadaniem będzie spotkanie się ze zwiadowcą. Masz teraz sporo wolnego czasu, by spędzić go wedle gustu. Jeśli jednak zdecydujesz się poczekać w kryjówce Ren’a, cały dzień przeminie.

Gdy wybije umówiona godzina, udaj się do Thousand White Qr. – w budynku wejdź na 3 piętro, aby stamtąd zjechać windą do podziemi. Następnie zejdź schodami piętro niżej i wejdź czerwonymi drzwiami do podziemnego pomieszczenia. Tam, używając „przyspieszenia czasu”, zaczekaj na zwiadowcę.
Wieczorem zjawi się zwiadowca – po chwili pojawi się też niespodziewanie Ren, który rozprawi się ze zwiadowcą. Teraz idź przez korytarz: przy pierwszym zakręcie skręć w prawo, później w lewo, prawo, lewo, prawo – natrafisz na zamkniętą bramę. Zjawi się Wong, który ją otworzy oraz przekaże informację od Zhang’a – Zhu Yuan Da jest przetrzymywany na 17 piętrze Yellow Head Bldg.
Na pożegnanie Wong wręczy Ryo mapę budynku, którą dostał od Zhang’a.
Wejdź schodami na górę i pójdź przed siebie – windy łączą podziemia z Yellow Head Bldg., ale siatka blokuje przejście – idź kolejnymi schodami na górę, po czym wyjdź drzwiami. Znalazłeś się na pierwszym piętrze:

YELLOW HEAD BUILDING – odszukaj schody na wyższe piętro (niebieski punkt na mapie), po czym wejdź wyżej. Podobnie rób na wyższych kondygnacjach. Od 3 piętra zaczniesz spotykać ludzi Yellow Head – dobrze wykonanym Command QTE przetrzesz dalszą drogę.
Na 5 piętrze spotkasz trochę liczniejszą grupę Yellow Head – Ren znów zaproponuje rzut monetą, aby zdecydować kto się nimi zajmie i znów bez względu na to, co wybierzesz, to będzie Twoje zadanie. Po walce Ren weźmie nadajnik-odbiornik (krótkofalówkę). Idź teraz na kolejne piętro.
Na 6 piętrze czeka Cię z pozoru łatwe zadanie – musisz bezszelestnie przedostać się dalej, aby członkowie Yellow Head Cię nie zauważyli. Bądź ostrożny i uważaj na co rusz zapalające się światło – jeśli przejdziesz w momencie, kiedy światło będzie zapalone, będziesz zmuszony walczyć, a to tylko przedłuży twój czas. W sumie, to zadanie rodem z MGS’a czeka Cię na 6 piętrze 4 razy (!).
Na 7 piętrze okaże się, że wszystkie przejścia są zablokowane przez ludzi Yellow Head – przez krótkofalówkę podsłuchacie, że znaleziono „ściągniętych” członków gangu na 5 piętrze i że wszyscy inni chcą was dorwać na 8 piętrze. Biegnij więc szybko pierwszymi wolnymi schodami od razu na 9 piętro !
Na 9 piętrze będziesz musiał uciekać przed 4 grupami atakującymi z różnych stron – wykonaj 4 razy Command QTE, po czym goń schodami wyżej.
Na 12 piętrze czeka Cię podobna sytuacja jak w Ghost Hall Bldg. – musisz przejść przez drewnianą belkę na drugą stronę. Potem Ryo rozdzieli się z Ren’em aby sprawdzić obydwie strony piętra – Ty zajmiesz się lewą. Po drodze spotkasz nieprzyjaznych gości – rozpraw się z nimi, po czym idź dalej.
Na 13 piętrze natkniesz się na kolejną zrujnowaną powierzchnię i kolejną belkę do przebycia. Zanim jednak rozpoczniesz „spacer” po niej, usłyszysz kroki Dou Niu ! Postaraj się sprawnie i szybko przejść przez belkę.
Na 14 piętrze skonfrontujesz się z Yuan uzbrojoną w piłę motorową – nie czas na dyskusje, jak najszybciej przed nią ucieknij !
Na 15 piętrze znów ucieczka, tym razem przed Dou Niu – na koniec pościgu głupiec spadnie piętro niżej, a Ty udaj się dalej.
Na 16 piętrze ponownie spotkasz Yuan – pościg zakończy się dla niej poczęstunkiem gaśnicą. Teraz szybko na 17 piętro !
Na 17 piętrze postaraj się przeszukać wszystkie pomieszczenia – Zhu Yuan Da musi gdzieś tu być ! W centrum znowu zaczepi was Yuan – po krótkim biegu czeka Cię walka z nią – w końcu finalnie się z nią rozprawicie ! Yuan wyjawi, że Zhu Yuan Da jest przetrzymywany na 40 piętrze. Aby się tam dostać, trzeba użyć windy. Klucz do niej jest w którymś z pokoi na 18 piętrze – biegnij tam i przeszukaj pokoje !
W pewnej chwili przez krótkofalówkę odezwie się Ren – dowiedział się, że za 6 minut ludzie Dou Niu wychodzą na tym piętrze na swoje rundki – masz już niewiele czasu na znalezienie odpowiedniego pomieszczenia !
W pokoju Nr.1824 natkniesz się na kilku gości – tylko po ich pokonaniu będziesz miał możliwość zabrania klucza. Po walce podejdź do skrzynki zawieszonej na ścianie – w środku znajdują się klucze do wind ! Zbierz je wszystkie ze sobą i wyjdź z pokoju. Po prawej masz windy, a obok nich skrzynkę z napisem „EV” – otwórz ją, używając klucza z numerem 9, po czym włącz pierwszą windę od lewej. Okaże się, że wraz z windą na górę przybyli agenci Dou Niu – jest to dość pokaźna grupa, więc nie daj się otoczyć. Po ich zlikwidowaniu wsiądź do windy i zjedź na dół.
W podziemiach otwórz kolejną skrzynkę kluczem z numerem 10 i włącz pierwszą windę od prawej.
Teraz zjedź na 3 piętro w podziemiach – tam ujrzysz cut-scenkę: kim jest ten tajemniczy wojownik ?!
Zejdź niżej – Ryo zauważy związaną Joy ! Wojownik postawi Ryo ultimatum – jeśli pokonasz go w walce, odda Ci dziewczynę. Musisz przebrnąć przez 2 rundy kończące się Command QTE i QTE. Po walce Baihu (bo tak nazywa się wojownik) zapyta Ryo o imię, po czym odda mu Joy – gdy dziewczyna się obudzi, pojedziecie windą na 40 piętro. Dowiesz się, że Joy i Wong zaczęli się martwić i przybyli do Yellow Head Bldg. – podczas gdy Joy została schwytana, Wong pojechał sam na 40 piętro ! Teraz Ty szybko udaj się za nim.

Big Ox Bldg. – przy wejściu zauważysz ogromne popiersie Dou Niu – widocznie to jego rezydencja... idź na lewo i wejdź dużymi drzwiami do kolejnego pomieszczenia – po drodze spotkasz kilku agentów. Po ich pokonaniu dowie się, że Zhu Yuan Da i Wong są na dachu budynku – wejdź tam po schodach. Na drodze znów staną agenci, czeka Cię QTE. Gdy już dostaniesz się na górę, ujrzysz nadlatujący helikopter, a na nim Chang Long’a Lan Di !!!
Zauważysz także Wong’a w szponach Dou Niu – czeka Cię ostateczna konfrontacja z tym bydlakiem. Unikaj jego ciosów, a sam atakuj od tyłu – zapomnij o „rzutach”. Zwieńczeniem walki będzie zastosowanie ciosu od Xiuying, po którym Dou Niu ostatecznie padnie na ziemię. Po walce jednak nie uda Ci się stanąć oko w oko z Lan Di – odleci, za to Tobie udało się odbić Zhu Yuan Da. Akcja automatycznie przeniesie się do kryjówki Ren’a – Zhu dowie się o śmierci Iwao oraz wytłumaczy jej przyczynę – Lan Di uwierzył, że Iwao zabił jego ojca, Sunming Zhao (prawdziwe imię Lan Di to Longsung Zhao) i zjawiając się w rezydencji Hazuki’ch, wiodła nim chęć zemsty.
Nawet Yuanda Zhu nie wie, jak naprawdę było – wiadomo jednak, że po śmierci Sunming Zhao Iwao przywiózł do Japonii 2 jego lustra (Dragon & Phoenix), które są kluczem do skarbów z Dynastii Qing.
Miejsce skarbu nie jest do końca znane, jest jednak pewien trop – Ryo musi wybrać się do miejsca, gdzie Iwao i Zhao ćwiczyli razem za młodu – wioski Bailu w lesie Guilin. Zhu zademonstruje, że pod wpływem dymu lustro wyświetla punkty na kształt mapy – 1 lustro jednak nie wskaże dokładnej drogi. Wiadomo, że Lan Di też wybrał się do Guilin – czas podążyć za nim. Na pożegnanie Wong przekaże Ryo monety od Ren’a z obustronną „reszką” i „orzełkiem”. Ryo odwiedzi także Scarlet Hills – tam Xiuying wręczy mu fragment „Ying & Yang”, który jako dziecko dostała od swego brata, Ziming’a oraz zwój z nową, specjalną techniką „Demon’s Triangle”. Po chwili Ryo odejdzie, a Ty w ten sposób zakończysz 3 CD „Shenmue II”.

Czwarta, ostatnia płyta „Shenmue II” rozpoczyna się przybyciem Ryo do Guilin. Idź przed siebie, pytając ludzi o wioskę Bailu – dowiesz się, że wzdłuż drogi do wioski jest rzeka o nazwie „Yingshuihe” oraz że wioska znajduje się za górami. Teraz idź wzdłuż drogi, aż dojdziesz na „Zielone Pola” – w pewnej chwili rozpęta się potężna wichura. Musisz się spieszyć ! Po drodze Ryo zauważy tonącą sarnę i biegnącą jej na ratunek dziewczynę, która wskoczy do wody ! Ryo popłynie jej z pomocą.
Następnego dnia obudzisz się na brzegu rzeki i zapoznasz się z uratowaną dziewczyną – jej imię to Shenhua Ling. Shenhua pokaże Ryo drogę do Bailu Village – będziecie mieli sporo czasu na rozmowę. W pewnym momencie rozpoczniesz bieg w formie QTE.
Dzisiejszą noc będziesz musiał spędzić w jaskini – wewnątrz poszukaj czegoś na opał. Pójdź w głąb jaskini i zbierz patyki, po czym przynieś je pod ognisko.
Teraz, przy ognisku będziesz miał możliwość opowiedzenia Shenhu’ie o swych przyjaciołach.
Następnego dnia kontynuuj wędrówkę – gdy wreszcie wstąpisz na kamienną ścieżkę, będziesz musiał ostrożnie przez nią przejść – nie śpiesz się i staraj się iść środkiem. Droga zakończy się skokiem, po którym znów wkroczycie na leśną ścieżkę.
W końcu Shenhua doprowadzi Cię do swego domu. Tuż przed wejściem do domu ujrzysz wielkie drzewo o nazwie SHENMUE. Dowiesz się, że SHENMUE co roku „wypuszcza” liście zwane Shenhua, stąd też imię dziewczyny.
W domu Shenhua przygotuje dla Ryo jedzenie – poprosi Cię, abyś chwilę poczekał. Przejdź się w tym czasie po domu. Po kolacji Shenhua zaproponuje, abyś pooglądał kolekcję jej ojca. Pójdź do sąsiedniego pokoju i spójrz na biurko – ujrzysz schemat 2 luster ! Shenhua powie, że ta rycina jest w jej rodzinie od pokoleń – zasugeruje, że jej tata może coś więcej o niej powiedzieć. Jutro zaprowadzi Ryo do pracowni ojca.
Rankiem wejdź do kuchni – Shenhua powie, że szykuje jedzenie dla taty i poprosi, abyś poczekał chwilę. Poczekaj, po czym wybierz się z dziewczyną do kopalni kamieni.
Na miejscu okaże się, że coś stało się z ojcem Shenhu’y. Idąc w głąb jaskini natrafisz na pół-otwarte drzwi, do których nawet Shenhua nigdy nie wchodziła.
W środku znajdziesz piękny wodospad i surowiec, z którego zostały zrobione lustra. Udaj się wzdłuż ścieżki – na stole Shenhua znajdzie list od ojca tłumaczący jego nieobecność oraz tajemniczy Miecz 7 Gwiazd.
Idź na prawo od stołu i wejdź po schodach do platformy – spróbuj umieścić miecz wewnątrz niej; dopiero tajemnicza moc Shenhu’y pozwoli go włożyć do końca. Po chwili ziemia się zatrzęsie i na wprost wyłoni się z ziemi kolejna platforma – podejdź do niej. Ujrzysz umieszczone wewnątrz Dragon Mirror ! Sam umieść Phoenix Mirror – oba lustra utworzą klucz – miecz z wcześniejszej platformy wysunie się, a emanujące światło z luster pociągnie za sobą ogień. Ryo wraz z Shenhuą odkryją 2 ogromne lustra będące Skarbem Dynastii Qing.
Ostatnia scena kończy tą wielką przygodę Ryo w „Shenmue II”. Tajemnica się jednak nie wyjaśnia, a historia młodzieńca o imieniu Ryo Hazuki trwa dalej... Dreamcast’owi nie było jednak dane jej poznać...

All rights ® reserved by Century Child. Powyższy tekst jest tylko i wyłącznie własnością jego autora i nie może być wykorzystywany do celów komercyjnych.
Jeśli masz jakieś pytania odnośnie Shenmue lub po prostu chcesz podyskutować o grze, pisz na e-mail: century_child(@)op.pl lub Gadu-Gadu: 1142909.

Recenzja przeniesiona za zgodą autora i dzięki uprzejmości strony : www.dc-world.neth.pl