Własna ikona i efekt 3D w Biosie
Konsoli Dreamcast |
Autor - Rolly
Dziś
zajmiemy się kolejną modyfikacją naszego Decekowego Menu. Tym razem czas na
Ikony.
Oto
co będzie nam potrzebne do pracy (wszystkie programy dostępne w dziale Download)
:
* Gotowy sejw (VMI
+ VMS)
przygotowany przeze mnie (wraz z Puyo Puyo Fever 3D BIOS Hack)
* Program
do obróbki grafiki (LView ewentualnie płatne Ulead
Photo czy Photoshop) * Program
BmpToVmu * Dowolny
Hex Edytor
z możliwością Kopiuj/Wklej (używałem programu WinHex) * Opcjonalnie
połączenie z Internetem.
Pracę
zaczniemy na darmowym i
przydatnym programie LVIEW
(wersja Trial nie ma ograniczeń), w którym stworzymy szybką konwersję
wybranego przez nas obrazu.
Otwieramy,
więc nasz plik (najlepiej, aby było to BMP) i z menu Image
wybieramy opcję Resize.
Zmniejszamy go do 32x32
pikseli jeśli nasz obraz jest za duży. Następnie ponownie z menu Image
wybieramy opcje Global
Pallete i koniecznie
wpisujemy ilość kolorów nie większą niż 16.
Gotowy plik zapisujemy jak .BMP.
Teraz
na nasz Hdd ściągamy program VMUTOBMP, powiedzmy na partycję D: Z
Menu Start naszego komputera wybieramy opcję Uruchom
(komenda cmd)
aby dostać się do DOS’a. Przechodzimy na partycję komendą D:
Otrzymaliśmy
gotowy plik, który otwieramy w Hexedytorze.
Kopiujemy
obowiązkow całą
jego zawartość (łącznie 544
bajty) i wklejamy do
naszego przykładowego stanu gry (czyli Pliku .VMS),
który już czeka sobie na edycję również w Hexedytorze. W
nim zaznaczamy 544 bajty (start na linii 11, kończymy na 44 lub według
Offsetu – Start na 160, koniec na 688).
Gotowe.
Mamy już kolorową ikonę (możemy ją także umieścić w dowolnym sejwie
lub np. z naszą grą homebrew itp.).
Jeśli
ktoś z was chce mieć także czarno - białą wersja na wyświetlaną na LCD
karty pamięci musi wykonać klika poniższych czynności. Oczywiście musicie
się liczyć z tym, iż bardziej szczegółowy jest obraz kolorowy, tym
bardziej niewyraźny będzie czarno-biały.
Z
Menu File w
górnym lewym rogu na stronie BlueSwirl
wybieramy opcję Open
Frame i z dysku zaznaczamy
nasz obraz (prawa ramka). Następnie klikamy na LOAD.
Następnie ponownie z Menu File
zaznaczamy opcję Save
Frame i z prawej ramki
wybieramy VMS Icon
(32x32) i zapisujemy plik na domowym hdd. Następnie otwieramy zapisany plik w
Hexedytorze i zaznaczamy całość począwszy od 3 linijki.
Kopiujemy
dane i wklejamy je w sejw z Ikoną. Zaczynając także od 3 linijki i kończąc
na 8 linii (robiąc zwykła zamianę danych - można potraktować to jako
odwrotność rys. nr.1).
Ikona
kolorowa (wyświetlana w biosie DC) oraz czano-biała wyświetlana na VMU
gotowe !
Teraz
ostatnia rzecz, a właściwie dodatek. Chodzi o uzyskanie efektu
3D do menu, który
zastosowano w grze Puyo
Puyo Fever. W
tym celu wykonamy tylko jedną czynność.
W
otworzonym w Hexedytorze sejwie z ikoną, odnajdujemy linię danych pokazaną
na rysunku poniżej (lub Offset
704). Jeśli chcemy, aby
klawisz START
na padzie aktywował specjalne Menu, w to samo miejsce w naszym stanie gry z
ikoną wklejamy te oto dane z rys. poniżej (zawarłem je w przykładowym
pliku z ikoną do ściągnięcia, który znajduje się na początku Felietonu
także, jeśli bazujecie na mojej ikonie nie musicie wklejać tej linii).
Gotowy
sejw nagrywamy na CD i zgrywamy przy pomocy Dream
Explolera, Kartą Nexus
lub poprzez przeglądarkę internetową, ewentualnie sprawdzamy na emulatorze
i dzielimy się nią ze światem na stronie Blue
Swirl.
To
wszystko – wasz DC znów przybierze ciekawe (świąteczne) barwy.