Konwersja zdjęć z gier D2 &
Phantasy StaR online |
Autor - Rolly
Chwilowo
znane są mi tylko dwa Dreamcast'owe tytuły posiadające bardzo ciekawą funkcję.
Możemy w nich bowiem wykonać zrzut
z ekranu gry bezpośrednio na kartę pamięci. Są to Phantasy
Star Online i
D2.
Dzisjejszy materiał pomoże wam w konwersji stanów gry na zwykłe pliki
graficzne, które będziecie mogli oglądać np. na domowym PC.
Zaczniemy od wyciągniecia snapshota z gry D2. Jakość niestety nie będzie
zbytnio zadowalająca, gdyż obrazek zajmuje mało miejsca na VMU (tylko
11
bloków) i co za tym idzie, dużo brakuje mu do
perfekcji. Mimo to, bez problemu można poznać lokacje dostępne w grze.
Operację wykonujemy gwciskając podczas gry spust
L
na padzie i wybieramy Aparat. Klawisz R
służy do trybu Zoom. Nasze zdjęcie pstrykamy poprzez naciśnięcie klawisza
A. Galerię zdjęć możemy zobaczyć w głównym Menu pod opcją
Photo
& Hunting. Następnie przygotowujemy sejw z gotową fotografią. Należy je zgrać
poprzez kartę Nexus lub wysłać przez DC’kową przeglądarkę na nasz
E-mail lub stronę Blue Swirl.
Kolejną czynnością jest zaopatrzenie się w dowolny
Hex
Edytor z opcją Kopiuj/wklej (polecam
HxD lub WinHex). Otwieramy plik .VMS z naszą fotką wykonaną podczas gry i odnajdujemy i
zaznaczamy ciąg danych zaczynających się od ·
R·
i kończąc na ·
Ủ
Całe
zaznaczenie kopiujemy do nowego pliku (w programie WinHex jest to opcja
– EDIT / Copy Block
/ Into New File) i
zapisujemy jako plik .JPG Otrzymamy gotowy plik graficzny (przykłady poniżej).
Cały
proces działa także w drugą stronę czyli dane z pliku JPG można skopiować
i wkleić do zapisanego stanu gry (ważne aby zdjęcie nie przekroczyło 320
x 240 pikseli oraz pamiętajcie o użyciu
VMI
Writer'a) i oglądać je grając w D2.
Przechodzimy teraz do drugiego tytułu, czyli Phantasy Star Online.
Aby zrobić zdjęcie w PSO należy wykonać poniższe czynności :
- włóżcie drugiego pada w port
D - drugą kartę VMU umieśćcie w drugim
slocie pada, który znajduje się w 4 porcie - na karcie pamięci powinniście mieć co najmniej
195
wolnych bloków, gdyż tyle potrzebujemy aby
zachować fotkę
Gdy już jesteśmy przygotowani do zrobienia screenshota z gry, naciskamy na 2
padzie następujące klawisze :
- X + START
– aby przechwycić cały ekran gry (rys. 1) - A + START
– aby przechwycić powiększony kawałek ekranu (rys. 2)
Gotowa fotka zostanie zapisana na VMU.
Teraz pozostaje nam tyle skonwertowanie naszego stanu gry do pliku
graficznego. W tym celu wchodzimy na stronę Blue Swirl pod adres : http://bswirl.kitsunet.org/psossd/index.php?lg=en&menu=on
i wybieramy plik
.DCI
(jeśli ktoś posiada pliki VMI+VMS musi je wcześniej zamienić np. korzystając
z programu VMUEXPLORER)
i wciskamy CONVERT.
Następnie wybieramy typ pliku (PNG lub JPG) i wybieramy SAVE
IMAGE.
Alternatywą
dla osób, które chcą bezpośrednio zamienić zapisany Stan na obraz prosto
z DC przez jedną z przeglądarek (np. XDP
Dreams lub nowsze wersje
Planet
Web czy
Dream
Key) jest strona - http://pso.donut.dhs.org/ Z naszego VMU wybieramy zapisany sejw z fotką i w pole
Send
To – wpisujemy nasz E-Mail, kończąc
klikamy na Send Image. Po chwili na naszą skrzynkę pocztową trafi gotowe zdjęcie z PSO. Gotowy plik graficzny powinien wyglądać jak na przykładach poniżej.