Logo w ekranie licencyjnym
konsoli SEGA Dreamcast |
Autor - Rolly
Dziś
w dość krótkim felietonie zajmiemy się podłożeniem własnego logo
(obrazu) w ekranie licencyjnym, gdy odpalamy konsolę SEGA Dreamcast.
umieszczane jest ono zawsze w pliku IP.BIN.
Aby wykonać to zadanie, Potrzebne będzie nam do tego raptem kilka narzędzi
(wszystkie do znalezienia w dziale Downloads).
- Dowolny edytor grafiki
(w moim przypadku użyłem dodawanego wraz z aparatem programu Ulead Photo) - Program MR Writer. - Logo Inserter
(opcjonalnie)
Pierwsze co musimy zrobić to stworzyć dowolny obraz i dostosować go do poniższych
parametrów, czyli :
- Logo nie może mieć więcej jak 320
x 90 pikseli - Nie może przekraczać 128 kolorów - Rozmiar nie może być większy niż 8KB
(dokładnie 8192 bajty) - Powinien być w formacie .PNG,
.BMP,
.GIF
lub .BIN
Na przykładzie poniżej będzie bazował dzisiejszy tekst.
Obraz
zapisałem w 29 kolorach, dzięki czemu plik nie przekroczyłem 5,5KB. Jako
format wybrałem PNG.
Gotowe
logo otwieramy przy pomocy MR
Wirtier’a. Jeśli wszystko poszło nam ok możemy wykonać opcję
PREVIEW,
która pokaże nam jak wyglądać będzie nasza praca wprost na DC.
Aby
zachować przezroczysty kolor tła na ekranie licencyjnym, musicie zastosować
odpowiedni kolor pod podkład waszego obrazu. Jest to #C0C0C0
(lub R:195, G:195, B:195).
Teraz wystarczy zapisać fotkę do jednego z formatów. W przypadku, gdy będziemy
używać do wypalania CD z naszym projektem programu BootDreams
radzę zapisać je jako .MR
(opcja Save to MR)
i wrzucić gotowy plik do katalogu MR
Logos. Jeśli natomiast korzystacie z programu EazyBoot możecie zapisać je zarówno
jako .BMP
lub .MR
– ważne aby nazwać plik jako GAME. Możemy także się troszkę pomęczyć (jeśli chcemy) - czyli ręcznie
dodać logo. Wystarczy uruchomić program Logo
Inserter, wybrać używany przez nas plik
IP.BIN
, następnie nasz plik .MR
i kliknąć GO.