Obsługa karty Nexus dla konsoli
SEGA Dreamcast | Autor -
Rolly
Temat felietonu byłby banalny gdy nie
trudności jakie napotkałem po zakupie karty
nexus do Dreamcast-a i musiałem się troszkę
nagłowić ,aby w końcu moje save'y znalazły
się na hdd mojego komputera. Całość utrudnia
bardzo skąpa instrukcja na pudełku, więc
postaram się wszystko wyjaśnić w tym oto
materiale. Zaczynamy.Po pierwsze podłącz
dołączony do karty kabel do portu Parallel
LPT1 drukarki (transfer tym sposobem nie
jest rewelacyjny niestety) a drugi koniec
umieść w karcie. Niestety sama takowa
czynność do niczego nam nie posłuży więc
musimy zaopatrzyć się w specjalny program o
nazwie dclinker ,który umożliwi nam
połączenie DC z PC. Ściągamy go stąd. Po
uruchomieniu programu, ujrzycie menu.
Pokrótce wyjaśnię funkcję :
Gdy karta jest podłączona do dc ,
dostępne mamy następujace opcje. -
Refresh - odświeża stan karty. - Upload
dcm file - spowoduje, że na naszej karcie
zostaną zapisane nowe save'y z wybranego
przez nas pliku z hdd (zastępuje wszystkie
stare stany gry nowymi z tego pliku). Plik
DCM to format karty Nexus. - Import dci
file - tym sposobem na naszą kartę dodamy
pojedynczy save jednej gry. - Import bmp
file - na kartę zostanie zapisany plik
graficzny (max. 32 x 32 piksele i 16
kolorów). - Save dcm file - opcja ta
powoduje zapisanie całej karty z wszystkimi
stanami gry na naszym hdd. - Delete all -
kasuje i formatuje całą kartę. - Delete
selected - kasuje jeden stan gry. Gdy
karta jest odłączona od dc , dostępne mamy
następujace opcje. - New dcm file -
tworzy nową pustą kartę, gotową do zapisów
stanów gry. - Opload dcm file -
spowoduje, że na naszej karcie zostaną
zapisane nowe save'y z wybranego przez nas
pliku z hdd (zastępuje wszystkie stare stany
gry nowymi z tego pliku). Plik dcm to format
karty nexus. - Import dci file - tym
sposobem na naszą kartę dodamy pojedynczy
save jednej gry. - Import bmp file - na
kartę zostanie zapisany plik graficzny (max.
32 x 32 piksele i 16 kolorów). - Save dcm
file - opcja ta powoduje zapisanie całej
karty z wszystkimi stanami gry na naszym
hdd. - Delete all - kasuje i formatuje
całą kartę. - Delete selected - kasuje
jeden stan gry.
- Edit... - edycja stanu gry przy pomocy
hexedytora. - Slot 1 ,2 - wybór slota w
padzie gdzie znajduje się karta. To
najważniejsze opcje - teraz pozostał nam
tylko setup. - Parallel port select -
wybór portu (lpt1, lpt2, custom), pod który
podłączyliśmy nasz kabel. Standard to lpt1.
- Connection speed - prędkość przesyłu
plików - czym szybsze tym gorsza kompresja i
możliwość błędu. - Drag and Drop -
wrzucanie bez pośrednie stanów gry do
programu metodą przenieś / wrzuć. - Auto
refresh mode - tryb automatycznego
odświeżania stanu karty. Teraz pozostaje
włączenie dc przyciskiem power i
uruchomienie ponownie programu. W przypadku
komunikatów o błędzie lub nie wykrywaniu
karty ,nie zapomnicie ustawieniach.
Program dclinker ustawcie w trybie zgodności
z Windows 2000 (nie działa pod XP)! Oraz
jeśli mimo to będziecie mieli problemy
,zmięcie w ustawieniach bios waszego pc -
Parallel Port Mode na EPP. Po tych
czynnościach możecie już śmiało kopiować
wasze ulubione stany gry na waszego peceta i
np. Wykorzystać je w przyszłości nie tylko
na samy dc ale i na emulatorze. PS.
najlepszym programem do edycji, kopiowania,
zamiany między typami plików stanu gry jest
vmu explorer - dostępny w dziale Downloads.