Ekskluzywny wywiad z ekipą
Project Firestorm |
Autor - Rolly
ROLLY
: Jak wpadłeś na idee aby stworzyć grę na
Dreamcast'a ? Czy może dlatego, że jesteś wielkim fanem Segi ?
PFS :
Ten pomysł powstał jakby po drodze. Miałem całkiem
sporo wolnego czasu, znalazłem narzędzia, kiedyś wykonałem całą oś
programu i kompilatory więc zabrałem się do działania. Padło na DC ,właśnie
ze względu na moją sympatię do tej firmy.
ROLLY
: Nie było problemów z programowaniem dla DC ?
PFS
: Ogólnie wszystko było by prostsze gdyby ktoś
sprawił mi prezent w postaci dokumentacji, posiadam dość szczupłe opisy w
dodatku po angielsku więc za większość zabrałem się sam.
ROLLY
: Czy dużo czasu czasu zajmuję zbudowanie płynnej
i dobrej gry dla Dreamcast'a ?
PFS :
Dobre pytanie, aby gra była szybka i płynna musi zawierać sporo kodu. Wcześniej
pisałem dość małe programy ,więc musiałemsię przystosować, a wtedy
wszystko poszło z górki.
ROLLY
: Czy pracujesz zupełnie sam ?
PFS :
Częściowo. Jestem odpowiedzialny za programowanie, design poziomów
(planowanie i koncepcja). Grafiką i rysowanieM zajmuję się ktoś inny w
zespole. Natomiast nie mamy mocnego punktu jeśli chodzi o muzykę.
ROLLY
: Więc, czy możliwa jest współpraca z wami ?
PFS :
to zależy od naszych potrzeb. Mamy dużo grafików znających się dobrze na
2D , lecz brakuje nam typowych artystów. Jak wspomniałem mamy problemy z dźwiękowcami
,więc są mile widzianI gdyż mamy nie dobory kadrowe w tej dziedzinie.
ROLLY
: Kto jest szefem Project FireStorm ?
PFS :
Hehe, dobre pytanie. Ogólnie nie ma takowego u nas. Każdy ma swoje zadanie i
je wykonuje. Gdy ktoś chce coś skonsultować , obejrzeć jakieś PLANY,
rysunki po prostu robi to z resztą ekipy. Mamy wolność w działaniu i jak do
tej pory nie było żadnych spięć I negatywnych opinii co do naszej pracy.
ROLLY
: Jak było z projektem Blue Sabers ?
PSF :
Ten shooter z PC (nie jest autorstwa Project Firestrom) został wyprodukowany
przez nas na WYKUPIONEJ licencji, na potrzeby zachodniego rynku.
ROLLY
: A co z tym krótkim wideo pokazującym
odrzutowiec z Blue Sabers ?
PFS :
To był krótki program testowy modelU 3D, aby zapoznać się z wydajnością
konsoli.
ROLLY
: I jak udały się testy ?
PFS :
Są na dobrej drodze.
ROLLY
: Czy można więc liczyć na konwersję Blue
Sabers w przyszłości na DC ?
PFS :
Nie miałem już od dłuższego czasu kontaktu z producentem BLUE SABERS, ale
podczas ostatniej dyskusji - zgodził się na ten projekt. Jednakże zamiana
kodu nie jest aż taka prosta i chwilowo nie mam na to czasu. Obecnie nie ma
sensu zapowiadać tego projektu skoro reszta jest jeszcze nie skończona.
ROLLY
: No tak, a co stało się z Karugamo ?
PFS :
Wszystko na temat tego projektu było już właściwe zdecydowane, podpisany
został nawet kontrakt. Ale wtedy nagle strona www i adres e-mail właściciela
i pomysłodawcy przestały być dostępne. Nie otrzymałem także żadnej
informacji z urzędu pocztowego. Dlatego zdecydowałem się wziąć za nowy
silnik do nowej gry, a ten projekt zamrozić.
ROLLY
: Myślisz o Time Hunter - tak ?
PFS :
Zgadza się. To był pomysł niezbyt komercyjny i bałem się trochę o jego
przyszłość, ponieważ Sprite'y były w niskiej rozdzielczości.
ROLLY
: Jeden z filmów daje już pewien obraz gry, czy
będą jakieś zmiany ?
PFS :
Zmiany będą głownie w otoczeniu i wewnętrznym polu widzenia gracza. Mam
teraz znów więcej czasu więc czasem pracuję nawet cały dzień.
ROLLY
: Czy twoje hobby wpłynęło na twoją
rzeczywistą pracę ?
PFS :
Tak, I otworzyłem sklep z grami wideo i salon Arcade w Monachium.
ROLLY
: Czy nowa gra PT. Feur Frei została wystawiona
do testów w twoim sklepie ?
PFS :
Kiedyś wystawiłem ją klika razy i kilku kupujących miało już możliwość
w nią zagrać nawet w opcji dla 4 graczy.
ROLLY
: A projekt Boo Battle [albo Boo Adventure] ?
PFS :
Właściwie chciałem od razu zabrać się za Boo
Battle po zatrzymaniu Karugamo , ale jak wspomniałem chciałem wtedy mieć więcej
czasu dla siebie.
ROLLY
: To dodaje otuchy, że jest jeszcze sporo nowych
projektów w produkcji ,ale co się stało z tytułami takimi jak Dragon
Country, Dragon Country Saga, czy gra typu Jump n' run ?
PFS :
Ktoś cię dobrze poinformował. Dragon Country Saga była moim pierwszym małym
odważnym silnikiem, ponieważ nawiązywał on głownie do PC'towych
strategii. Jednakże w tamtym czasie nie miałem jakiejś wielkiej
dokumentacji, więc moje umiejętności rozwijały się z czasem. Dragon
Country to jakby "szkic". Projekt zamknął się w wewnętrznej
technicznej demonstracji i wyglądał podobnie jak REZ. Co do gry typu Jump n'
Run to także był swoisty test kolizji Z przedmiotami ,który miał się
sprawdzić przy klonie Metal Slug.
ROLLY
: Wróćmy do aktualnych projektów. Po Blue
Sabers raczej nic nie działo się u was w team'ie. Kiedy znów uderzycie do
sklepów ?
PFS :
Mała wersja Demo Feur Frei będzie niedługo dostępna na naszej stronie.
Wersja CD jest nadal w produkcji i będzie skończona za około 6-8 tygodni ,
a W praktyce aż prace się zakończą.
ROLLY
: Mało wiemy na temat Feur Frei ,co nas spotka w
tym tyle a co będzie zmienione, dopracowane - aby mogło nas pozytywnie
zaskoczyć ?
PFS :
Diagramy wyników są cały czas zmieniane, chwilowo jest w nich straszny bałagan.
Następnie zostaną wygładzone pociski i staną się bardziej widoczne.
Zobaczymy może zmienimy też nieznacznie Sprite'Y strzałów.
ROLLY
: A co z dźwiękiem ?
PFS :
Bardzo się nie zmieni , A z czasem staje się coraz lepszy.
ROLLY
: Krótki pokaz dźwiękowy był raczej dość
ponury czy reszta będzie podobna ?
PFS :
Nie . To był krótki sampel. Finalna wersja będzie zdecydowanie lepsza,
wszystko jest na dobrej drodze ale jak wspomniałem mamy dźwiękowe braki ,więc
sam się tym zajmuję.
ROLLY
: Cena wersji CD została ogłoszona na 24.95
Euro.
PFS :
Tak, ale mamy jeszcze trochę czasu więc cena może wahać się od 20 do 25
euro.
ROLLY
: Jaki jest spodziewany nakład Feur Frei ? 2000
kopii ?
PFS :
Hmm... Myślałem raczej o 200.
ROLLY
: To nie jest za dużo...
PFS :
Można złożyć Preorder. Dostosowaliśmy ilość sztuk do ludzi
zainteresowanych grami typu Bomberman i shmupI posiadaczy DeCe, jest ich całkiem
sporo. Naturalnie jeśli będzie zapotrzebowanie zwiększymy nakład hehe. 200
sztuk do dobry punkt odniesienia.
ROLLY
: Czy planujecie uderzyć z grami PFS na światowy
rynek ? Vide projekt Last Hope ,który cieszy się ogromnym zainteresowaniem .
PFS :
Chciałbym ale mamy spory problem z wydawaniem gier na tą skalę.
Skontaktowaliśmy się z osobą odpowiedzialną za marketing Last Hope.
Zobaczymy co z tego wyniknie.
ROLLY
: Czy można wzbogacić się na grach z DC ?
PFS
: Można , wczoraj kupiłem swoje drugie
Porsche...
ROLLY
: Ale na poważnie. Można żyć z takich projektów
?
PFS :
Z takich małych jak nasze - nie sądzę. Zwykła praca którą wykonujemy na
codzień dodatkowo je stopuje - a tak pchałoby się je do przodu.
Wszyscy pracujący w Project Firestorm tworzą w wolnym czasie. Robimy gry
,ponieważ to lubimy i przy okazji udaje się coś na tym zarobić.
ROLLY
: Dlaczego nie oferujecie gier bezpłatnie ?
PFS :
Powód jest prosty. To w pewien sposób wyzwanie i szacunek dla naszej pracy.
Zakupiony produkt budzi większe reakcje graczy. 50 sprzedanych CD znaczy dla
nas więcej niż 5000 ściągnięć. To ryzyko, w które wlicza się koszty
produkcyjne CD oraz własny wkład pracy i finansów.
ROLLY
: Czas na szybkie pytania.
ROLLY
: Czy TimeHunter ukaże się 2007 roku ?
PFS :
Tak.
ROLLY
: Czy Karugamo kiedykolwiek ukaże się na rynku
?
PFS :
Tak, ale prawdopodobnie przyjmie inną nazwę oraz będzie opierać się o
inne diagramy i schematy.
ROLLY
: Twój ulubiony Projekt ?
PFS :
Boo Adventure i Boo Battle.
ROLLY
: Dlaczego ?
PFS :
Uwielbiam ten styl.
ROLLY
: Jak wysoce oceniasz szanse na konwersję Blue
Sabers na DC ?
PFS
: Aktualnie jakieś 50 %. z czasem podejmiemy
oficjalną decyzję.
ROLLY
: Czy możemy liczyć na jakiś inny projekt ?
Np. Beat'em up ?
PFS
: A czemu pytasz ?
ROLLY
: Wywnioskowałem to z losów Dragon Country.
PFS :
Kiedyś na pewno.
ROLLY
: Więc co to będzie ?
PFS :
Strategia albo klon Metal Slug.
ROLLY
: Kiedy możemy się go spodziewać ?
PFS
: Dobre pytanie, więc poproszę następne.
ROLLY
: Kiedy zacząłeś swoją przygodę z grami wideo ?
PFS
: Od czasów Atari 2600 czyli około.. 1985 roku.
ROLLY
: Kto według Ciebie tworzy najlepsze Shooter'y ?
PFS
: Cave
ROLLY
: Ulubiony tytuł z tego gatunku ?
PFS
: Ketsui / Guwange
ROLLY
: Najlepsza gra na konsolę Dreamcast ubiegłych
lat ?
PFS
: Radirgy
ROLLY
: Ostatnie już pytanie ,które zainteresuje
osoby nie mające w domu DC.
Czy któryś z projektów był testowany na jednym z dostępnych emulatorów
DC i jak działa ?
PFS :
Szczerze - nie wiem. Nigdy tego nie sprawdzałem. Używam przystawki łączącej
DC z PC do transferu danych, więc nie mam pojęcia.
ROLLY
: Dziękuje za ten obszerny wywiad dla SEGA
Support Site. Życzę powodzenia i owocnych prac.
PFS :
Również dziękuje.
PS. W dzial
Downloads
znajdziecie eksluzywne FIlmy, udostępnione tylko naszej stronie. Zapraszam
także na stronę PF - www.project-firestorm.com