GDEMU Menu Theme Manager - własne menu
w konsoli SEGA
Dreamcast
| Autor - Rolly
GDEMU to mój ulubiony Dreamcastowy gadżet od dobrych kilku mięsięcy.
Szybkość działania, łatwość instalacji i inne świetne możliwości stawiają
ten moduł na pierwszym miejscu w każdej kategorii. Co ciekawe powstało do
niego również kilka aplikacji jeszcze bardziej automatyzjących jego
działanie. Jedną z nich jest GDMenu Theme Manger, dzięki któremu zmienimy
wygląda całego naszego ekranu powitalnego z listą gier. Program i jego
działanie dla nowiciujszy może nie być aż tak oczywiste, więc przychodzę Wam
z pomocą. W pierwszej kolejności musimy przygotować nasz zestaw narzędzi.
Potrzebujemy:
1. Paczka z
GDMenu Theme Manager v.0.5 (najbardziej stabilna) od RazorX.
2. Aplikcja do przygotowania
menu z listą gier GDEMU_SD
od madsheep i Neuroacid.
3. Moduł GDEMU i karta SD i plikami w formacie CDI/GDI.
Zaczynamy. Po rozpakowaniu i uruchomieniu GDMenu Theme
Manager (w przypadku błędu - wybierz Kontynuuj) pojawi
się takie oto okno - jak na poniższym zrzucie ekranu.
Oto opis funkcji wedle kolejności działania:
1. Wybierz opcję Load aby załadować przygotowany plik
uruchamiający 1ST_READ.BIN znajdujący się w paczce z
programem.
2. Kliknij Import Theme aby zaimportować
swój szablon w formacie PNG lub wybierz go z listy po
prawo.
3. Możesz opcjonalnie załadować swoją czcionkę (np. z
polskimi znakami) znajdującą się w folderze Font,
wybierając opcję Import Font.
4. Jeśli jest to
konieczne i twój obraz ma za duży rozmiar (max. to 30KB!)
możesz spróbować użyć wbudowanej funkcji kompresji.
Niestety u mnie generowała ona błędy aplikacji.
Bezpieczniej zapisać go w 256 kolorach lub przy pomocy
internetowej aplikacji TinyPNG.
5. Opcja Save
pozwala na finalne zapisanie gotowego szablonu w formie
Unscrambled. Najlepiej zapisać go jako oddzielny plik
.BIN
6. To ostatnia czynność, którą musimy koniecznie
wykonać aby nasz plik ładował się uruchamiając GDMENU.
Funkcja Scramble uruchamia dodatkową aplikację, w
której wskazujemy nasz
nowy
plik .BIN. Po załadowaniu
go wybierz i potwierdź opcją Scramble (zaznaczona poniżej na
żółto.)
Tak przygotowany plik przerzucamy do programu GDEMU_SD
(czyli naszego menażdzera GDMENU). Nasz
plik koniecznie musi nosić nazwę 1ST_READ.BIN i
znajdować się w folderze DATA/FILES.
Kolejno wkładamy kartę
pamięci na której mamy nasze wszystkie gry, aplikacje.
Po uruchomieniu aplikacji do tworzenia listy gier
standardowo zapisujemy zmiany na naszej załadowanej
karcie SD. Nowa wersja menu zostanie utworzona.
Przykład jak wygląda menu po kustomizacji znajduje się poniżej.
W paczce przygotowałem dla was mój szablon. Umieścicie
w nim swojego awatara, nick, kraj. W jego dolnej
części znajdzie się również miejsce na ikony gier, w
które aktualnie gracie. Myślę, że koncept jest bardzo
fajny i wygląda bardziej "nextgenowo" czy jak kto woli
- nowocześnie. Oczywiście
możecie zmienić nie tylko grafiki ale i czcionkę czy opisy np.
zastępując je językiem polskim, używając dowolnego
hexdytora.
Ach i jeszcze jedno. Aby obraz CD/GD z motywem/okładką z gry wyświetlił się na
ekranie (jak na przykładzie z Bittersweet Fools), w
obrazie CDI/GDI na wierzchu (root) musi znajdować się
plik graficzny 0GDTEX.PVR.
To na tyle. Praca wykonana na medal. Nie zapomnijcie zostawić komentarz
lub łapkę w górę jeśli spodobał Wam się materiał.
Podsyłajcie także Wasze, pomysły czy projekty - na
pewno znajdą się na stronie. Starajcie się klikać również w osadzone poniżej
reklamy, to nic nie kosztuje a pozwala na wsparcie w
utrzymaniu serwera strony.