Tworzenie obrazów selfboot typu
homebrew | Autor -
Dreamcaster
Krótki poradnik jak stworzyć obraz Selfboot dla
wszystkich aplikacji Homebrew, emulatorów itp. dla konsoli SEGA Dreamcast.
Po pierwsze potrzebujemy pogramu
BootDreams 1.0.6c.
Po ściągnięciu pliku należy go zainstalować. Jego domyślna lokalizacja to
C:\BootDreams.
Teraz potrzebujemy jakiejś aplikacji bądź gry homebrew aby skompilować nasz
obraz. Ja na potrzeby tutoriala skorzystałem z emulatora PokeMini w
najnowszej wersji
0.5.2.
Po wypakowaniu paczki z emulatorem znajdziemy folder z trzema plikami:
1ST_READ.BIN, PokeMini.elf oraz PokeMini.elf.bin
Teraz należy odpalić BootDreams, program jest bardzo intuicyjny. Tak wygląda
główne okno aplikacji:
Wstęp mamy już za sobą, teraz czas na Selfboota ;]
1. Wybierz ikonę 'BROWSE' i znajdź ścieżkę do swojego folderu z emulatorem.
2. W polu CD label możesz wpisać nazwę swojej płyty.
3. W sekcji Disc Format masz dwie opcje do wyboru:
a) AUDIO/DATA - Dla homebrew które posiadają pliki audio w formacie MP3,
WAV, OGG. Na przykład niektóre gry ScummVM.
b) DATA/DATA - Dla reszty homebrew, która nie posiada oddzielnych plików
audio. W 90% zawsze wybieram tą opcję.
4. Wybierz ikonę 'PROCESS'.
5. Po wybraniu opcji PROCESS, wyskoczy nam takie okno. Klikamy na
TAK.
Krok 6
oraz 7, nie zawsze są konieczne, wszystko zależy od gry.
6. Niektóre homebrew posiadają na pliku 1ST_READ.BIN atrybut Unscrambled, co
uniemożliwa odpalanie go na konsoli. 1ST_READ.BIN musi być poddany operacji
Scramble. Na szczęście to nic trudnego, BootDreams sam wykryje jaki atrybut
posiada nasz plik BIN, jeśli będzie Unscrabled, to wyskoczy nam takie okno.
Należy wybrać TAK.
7. Jeśli nasze homebrew nie posiada pliku IP.BIN (rzadko, ale się zdarza) to
można to rozwiązać na dwa sposoby: a)
Można wyciągnąć IP.BIN z jakielkowiek gry, nie ważne czy komercyjnej, czy
homebrew. Na pewno będzie działać, bo IP.BIN zawsze jest ten sam. b)
BootDreams wykryje brak tego pliku i sam go stworzy. Ukaże nam się takie
okno, należy kliknąć na TAK.
8. Jeśli wszystko poszło OK, to po naciśnięciu 'PROCESS' (Krok 5) powinno
wyskoczyć okno z postępem tworzenia obrazu Selfboot.
9. Jak pasek dojdzie do 100% ukaże nam się taki komunikat. Gratulacje,
właśnie stworzyłeś obraz Selfboot w formacie *.CDI który gotowy do
wypalenia lub zamontowania w GDEMU.