Tworzymy własne grafitti w Jet
Set Radio (Hack) |
Autor - Rolly
Od
kiedy oficjalna strona Jet Set Radio została zamknięta oraz nie mogłem łączyć
się już z internetem przez DC'kowy modem, szukałem narzędzi, dzięki którym
mógłbym stworzyć własny obraz, zgrać go na VMU i następnie malować go
gdzie popadnie używając spray’a. Niestety poszukiwania zakończyły się
niepowodzeniem, więc nie pozostało mi nic innego jak wytężyć swój mózg
i stworzyć graffiti własną metodą. Krótko mówiąc po nie przespanej
nocce – udało się. Oto Pierwszy tego typu mały felieton, w którym krok po kroku wszystko opiszę.
Na samym początku musimy zaopatrzyć się w kilka prostych narzędzi. Oto one
:
- Hex edytor
z opcją Kopiuj/Wklej (najlepiej testowa wersja programu Winhex) - Dowolny program do prostej obróbki
grafiki (FastStone,
Microsoft Photo Editor, Paint) - Program Vmi Writer,
dzięki któremu stworzymy plik kontrolny dla VMU czyli .Vmi. - Przygotowane przeze mnie stany gry z JSR (Dostępne poniżej) - Dream Explorer
lub opcjonalnie połączenie internetowe ew. karta Nexus, dzięki czemu zgramy
stworzony przez nas sejw na kartę pamięci (Dostępny w dziale Downloads)
Całą pracę zaczynamy od przygotowania naszych obrazów, które obowiązkowo
muszę mieć poniższe wymiary :
- 128 x 128
pikseli dla małego graffiti - 256 x 128
dla średniego graffiti - 512 x 128
dla dużego graffiti
Wszystko powinno wyglądać jak na poniższych przykładowych fotkach (oczywiście
zdjęcie możecie dowolnie zmodyfikować).
Stworzone
przez nas gotowe graffiti zapisujemy koniecznie w formacie .JPG, jakość
kompresji nie ma dużego znaczenia, ale musicie wiedzieć, że czym b edzie
ona lepsza, tym nasz sejw będzie zwiększał swoją liczbę bloków
zajmowanych na VMU.
Kolejną rzeczą jest ściągnięcie zmodyfikowanych przeze mnie stanów gry z
JSR. Czyli kolejno :
Spytacie czemu właśnie taki typ sejwu ? Już tłumaczę. Kopiując i edytując
plik z graffiti, napotykałem na dziwny błąd. Graffiti było ucięte lub miało
dziwne proporcje. Okazało się, iż połowa danych w stanie gry odpowiada za
jego kształt (zaczynających się od This
is the graffiti that you created) a druga połowa
(zaczynająca się od (C)
SEGA ENTERPRISES, LTD 1996-2000) za wygląd. Wypełniłem,
więc cały obraz kolorem, dzięki czemu otrzymałem pełnoekranowy rysunek.
Gotowy Obrazek w .JPG i wybrany plik .VMS otwieramy przy pomocy Hex Edytora. Odnajdujemy w nich dane przedstawione na poniższych rysunkach. Kolejno dla pliku .VMS zaznaczając dane od pierwszego·
Ủ.C…
i
kończąc na ·
Ủ
Następnie
w otworzonym pliku .JPG odnajdujemy pierwsze w kolejności dane zaczynające
się także od ·
Ủ.C i
zaznaczamy je aż do samego końca.
Z
pliku .VMS usuwamy zaznaczony obszar i wklejamy ten, który skopiowaliśmy z
pliku .JPG. Tak zmodyfikowany plik .VMS – zapisujemy.
Pora utworzyć plik, dzięki któremu nasza konsola rozpozna nasz sejw –
czyli .VMI
Uruchamiamy więc program VMI Writer i postępujemy zgodnie z tym
poradnikiem, pamiętając o tym aby w rubryce „VM
file name” znalazł się taki tekst
(rysunek poniżej) :
- JETSET___SMA dla
małego graffiti - JETSET___LAR dla
średniego graffiti - JETSET___XLA dla
dużego graffiti
Gotowe
pliki .VMI & .VMS możemy sprawdzić np. na emulatorze. Aby zgrać je na VMU wypalamy CD i kopiujemy programemDream
Explorerlub korzystamy z innych możliwości
zrzucenia ich na kartę pamięci (np. przez kartę Nexus czy poprzez przeglądarkę
internetową).
Gotowe! Nasze wypociny możemy używać już grając w Jet Set Radio! Wygląda
to tak :
Pamiętajcie,
że całość działa także w drugą stronę – czyli ze zgranego sejwu
z graffiti wyciągnięcie plik .JPG ! Jak widzicie – dla chcącego nic trudnego, a zabawa w hex edytorze może
przynieść bardzo ciekawe efekty.